• Tmvh

HCG, Någon som vet bättre än jag?

Igår var jag på ett vul för att se så att allt stod rätt till i magen.

Enligt beräkningen var jag i 7+1

Läkaren hittade moderkaka, och hinnsäck men dock inget foster.

Jag har inte blött en enda droppe under hela den här tiden, min livmodertapper såg väldigt fin ut.

De tog ett hcg som då var på 12.186 är de normalt eller är de tecken på att något är fel?

Hon hade inte tid och svara på mina frågor.

Ska dit imorgon igen och ta ett nytt prov och vul.

Alla mina symtom är kvar, jag vet att man kanske inte kan svara på dessa frågor men vad fan händer? :(

• Svar på tråden HCG, Någon som vet bättre än jag?
  • EpicNurse

Det är normalt. När värdet är över 1000 så förväntar man sig att se en graviditet, vilket man ju kunde! Egentligen kommer man inte bli mycket klokare efter nästa prov heller för det är normalhöga värden och graviditeten syns ju i livmodern. Man kan bara använda phcg på det sättet när man har positivt gravtest men inte ser något i livmodern med ul. Då tar man prover för att utesluta utomkveds. Men när man ser något i livmodern så kommer stegringen inte direkt kunna visa på om det är en normal graviditet elmer om den är ofostrig. Så kan man inte använda sig av phcg för att ställa någon diagnos på det sättet.

Det enda man kan göra är att vänta en vecka och göra nytt ul. Men Det låter ju som att det är en ofostrig graviditet tyvärr.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Tmvh
    EpicNurse skrev 2017-10-10 10:17:28 följande:

Det är normalt. När värdet är över 1000 så förväntar man sig att se en graviditet, vilket man ju kunde! Egentligen kommer man inte bli mycket klokare efter nästa prov heller för det är normalhöga värden och graviditeten syns ju i livmodern. Man kan bara använda phcg på det sättet när man har positivt gravtest men inte ser något i livmodern med ul. Då tar man prover för att utesluta utomkveds. Men när man ser något i livmodern så kommer stegringen inte direkt kunna visa på om det är en normal graviditet elmer om den är ofostrig. Så kan man inte använda sig av phcg för att ställa någon diagnos på det sättet.

Det enda man kan göra är att vänta en vecka och göra nytt ul. Men Det låter ju som att det är en ofostrig graviditet tyvärr.

Gjorde idag ett Vul, hcg hade bara stigit med 100 så där fick vi klartecken att det inte blir någon bebis.

Dock, hade de hittat små små blåsor ( druvbörd eller MA ) tror dom.

Kan man få blåsor fast man fått MA? skulle vart nu i vecka 7+3 men livmoder å de där såg ut som att vara i vecka 6+2.

Jag ska nu skrapas med lokalbedövning på måndag, inge roligt.

Är de vanligt med Mola ?
  • EpicNurse
    Tmvh skrev 2017-10-11 12:15:30 följande:

Gjorde idag ett Vul, hcg hade bara stigit med 100 så där fick vi klartecken att det inte blir någon bebis.

Dock, hade de hittat små små blåsor ( druvbörd eller MA ) tror dom.

Kan man få blåsor fast man fått MA? skulle vart nu i vecka 7+3 men livmoder å de där såg ut som att vara i vecka 6+2.

Jag ska nu skrapas med lokalbedövning på måndag, inge roligt.

Är de vanligt med Mola ?

Usch nej det är inte alls kul..

Ja det kan bli trots att det inte finns nåt foster, om det är komplett mola. Men då är hCG nästan alltid skyhögt och stiger snabbt!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden HCG, Någon som vet bättre än jag?