• Polkagrisen85

ägglossningstest

Jag fick min mens i Tisdags, slut i fredags. Idag måndag visar Äl testet ett synligt positivt streck .. men borde va om typ till helgen !? Eller tänker ja helt galet ?

• Svar på tråden ägglossningstest
  • EpicNurse

Är testet lika starkt som kontrollstrecket? Annars är det inte positivt.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Polkagrisen85
    Mikeybe skrev 2017-10-09 21:29:20 följande:

Har du bild?

Nej tyvärr inte . Den kanske inte va lika stark som det andra strecket , men väldigt synligt .. betyder det då iaf att det närmar sig va ? Borde ha Äl på Lördag enligt min app ...
  • EpicNurse

Nja. Vissa har två streck hela cykeln så det betyder inte så mycket. Dom kan gå från bara ett streck till att teststrecket är starkare än kontrollstrecket på 2 dagar, och man kan ha teststreck som är lite svagare än kontrollstrecket i en vecka innan testet blir positivt, så som sagt så betyder det inget.

Såhär ser ett positivt ägglossningstest ut. Allt annat räknas som negativt.

• EpicNurse

Vet inte om bilden syns, ser konstigt ut så postar igen.

• Mikeybe
    Polkagrisen85 skrev 2017-10-09 21:35:00 följande:

Nej tyvärr inte . Den kanske inte va lika stark som det andra strecket , men väldigt synligt .. betyder det då iaf att det närmar sig va ? Borde ha Äl på Lördag enligt min app ...

Kan vara så! Är jättesvårt att säga. Vissa har knappt synliga streck och får snabb ökning och positivt. Andra som tex jag har halvstarka, ibland under flera veckor innan det ökar upp och blir positivt. Fortsätt testa och lär dig hur din kropp funkar :)
  • Polkagrisen85
    Mikeybe skrev 2017-10-09 21:48:23 följande:
    Kan vara så! Är jättesvårt att säga. Vissa har knappt synliga streck och får snabb ökning och positivt. Andra som tex jag har halvstarka, ibland under flera veckor innan det ökar upp och blir positivt. Fortsätt testa och lär dig hur din kropp funkar :)
    Sant , men det visade inget här omdagen .. Spännande :) ????
  • Polkagrisen85
    EpicNurse skrev 2017-10-09 21:44:35 följande:

Vet inte om bilden syns, ser konstigt ut så postar igen.

Ser inge bild ?
  • EpicNurse
    Polkagrisen85 skrev 2017-10-09 22:04:16 följande:

Ser inge bild ?

Nä inte jag heller haha. Är nog fel på FL för det funkar alltid annars. Provar igen med en annan.

Här är bara testen från dag 15 positiva. De andra är negativa!

• Caarolinecaarlsson

Men jag funderar på, gör man ägglossningstest och testar varje dag i en vecka typ, bleknar inte testerna jumer tiden går? Så man uppfattar skillnaderna så starka eftersom dom andra tappat färg?

för mitt igår, de såg ut som ett plus efter ca 5 min, men senare på kvällen tyckte jag att de va väldigt blekt igen så blev lite fundersam hur de funkar :)

Svar på tråden ägglossningstest