Syskonförsök och amning
Någon här som gjort syskonförsök medan de fortfarande ammat? Kliniken avråder från att försöka innan amningen är helt avslutad men vår unge verkar liksom inte vara av det slaget som någonsin vill sluta :)
Någon här som gjort syskonförsök medan de fortfarande ammat? Kliniken avråder från att försöka innan amningen är helt avslutad men vår unge verkar liksom inte vara av det slaget som någonsin vill sluta :)
Har din mens kommit tillbaka? Det kan vara svårt att lyckas bli gravid medan man ammar för man har ofta högt prolaktin i kroppen då. Det är nog därför kliniken inte vill att du ska försöka medan du ammar.
Blev gravid då jag ammade mycket då sonen var 10 mån. Hade då hunnit ha mens 2ggr men den kom väldigt sällan varannan mån.
Ammade då fritt
Ja, mensen kom tillbaka redan när sonen var 8 mån, nu är han 15 månader och ammar fortfarande men såklart ingen helamning.
Blev gravid då jag ammade mycket då sonen var 10 mån. Hade då hunnit ha mens 2ggr men den kom väldigt sällan varannan mån.
Ammade då fritt
Ammade då fritt
Blev du gravid spontant eller via IVF?