• Vera83

Hjälp att välja namn!

Hej alla glada familjelivare! Vi behöver er hjälp. Fick en underbar liten son för några veckor sedan men vet fortfarande inte vad han ska heta. Vi har testat allt, singla slant, fråga vänner, testa varje namn i några dagar etc. Därför skulle vi nu gärna vilja höra era åsikter, associationer, tankar kring våra tre namnkandidater.

1. Vincent

2. Luca

3. Enzo

• Svar på tråden Hjälp att välja namn!
  • Elderberry

Bor ni i Sverige? Luca är ett namn jag aldrig har hört det svenska uttalet på, men det jag föreställer mig är inte vackert (vilket är synd då det är fint med engelskt uttal).
    Vincent fungerar fint men jag är själv lite trött på namnet, Enzo tycker jag inte alls om, men det är Vincent och Enzo det står emellan (för mig) om ni bor i Sverige.

Jag får lägga min röst på Vincent.

• Vera83

Ja vi bor i Sverige. Vi uttalar Luca precis som Lukas fast utan S. Vi är båda svenska men med italienskt påbrå och italienskt efternamn så vi vill gärna ha ett namn som passar bra med efternamnet. Vi tar gärna emot andra namnförslag också.

• MallaL

Håller med föregående, ska det uttalas på svenska så går Luca bort. Röstar på Vincent.

• Smirnoffski

Vincent. Får mig att tänka på Vincent Price, och det är coolt.

• Anotherone

Enzo eller Vincent gillar jag bäst. Luca är inte på något sätt fult det heller men jag associerar tyvärr det till en pojke jag inte var så förtjust i.

• fluu

Vincent -  inte många associationer faktiskt. Tänker på vizent. Funkar. Inte min grej bara.
    Enzo - tänker på typ en leksaksapa av gummi. Barnsligt med en dutt förortsgangster.
    Luca - strandraggare.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Vera83

Låter som att Vincent leder. Trist bara att det namnet blivit så vanligt. Lägger till ett namnalternativ till leken, Julian?

• Duckan

Julian är jättefint!!
    Vincent likaså, men vanligt. Luca är inte några konstigheter i min värld. Enzo är lite "gubbigt" men absolut gångbart.

• tulip79

Gillar inte Enzo men de andra namnen är helt okej. Luca är fint om ni har italienskt påbrå!

• fluu

Julian gillar jag, det är vackert, mjukt(men inte mesigt) och gångbart. Men det är inget emot Julius.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Vera83

Tack alla som engagerat sig hittills! Vi har nu landat i att det står mellan Vincent och Julian. Vilket ska vi välja?

Svar på tråden Hjälp att välja namn!