Fler än jag som har sorg över att inte ha någon släkt?
Jag är en kvinna på 40 år. Har barn i skolåldern. Jag förlorade min pappa för några år sedan och sedan förlorade jag min mamma i cancer i våras. Jag har ett syskon som mår dåligt i perioder och vi har bra kontakt när vi väl ses men hen svarar sällan i telefon pga perioder med dåligt mående.
Rubriken är lite missvisande då min mamma har tretton syskon men efter begravningen är det ingen som hört av sig. Har aldrig funnits någon osämja eller bråk eller så men det är verkligen noll kontakt. Jag minns att Jag bjöd några kusiner till ett av mina barns dop för några år sedan och de kom inte men då hade jag åtminstone mina föräldrar kvar i livet och nu har jag inte det längre. Jag är separerad med barnens pappa sedan några år tillbaka så den sidan av mina barns släkt går ju genom pappan. Men jag sörjer verkligen att jag inte kan ge mina barn släktkalas och jag känner mig ensam i att inte ha någon släkt som umgås med oss. Jag skulle vilja veta om det finns fler i liknande sits och om man kunde stötta varandra här? Det hade varit guld värt och kanske en tröst att få höra varandras erfarenheter .