• Mammamu31

Åksjuka

Min dotter har blivit åksjuk helt plötsligt. De senaste gångerna vi varit på väg till dagis har hon spytt ner bilen så det har bara varit att åka hem igen. Finns det något man kan göra för att förhindra illamåendet? Hon har inte sagt så mycket innan om att hon mår dåligt utan bara spytt. Vi har funderat på att skaffa framåtvänd barnstol men eftersom hon bara är tre tycker jag det är gör tidigt.

• Svar på tråden Åksjuka
  • Nidhugg

Om du klär henne varmare än vanligt nu när kylan kommer kan du testa att dra ner rutan, alternativt se till att det är kallt i bilen. Funkade för min dotter när hon var i den åldern.

Mvh Nidhugg

• cosinus

Kallt i bilen
    Kör så mjukt det går
    Undvik om möjligt vägar med rondeller/mycket kurvor

Vi vände vid 3,5 då gick det inte längre. Då kräktes han ofta även korta sträckor och grät när van förstod att vi skulle iväg för han ville inte bli sjuk. Blev mycket bättre frammåt men vi har haft många kräkningar i bil även efter det.

• Carambolan

Gissar att ni kanske äter frukost precis innan ni ska iväg? Det som hjälpte mitt åksjuka barn bäst var att se till så att han inte var nyäten, men heller inte tokhungrig.

• elyse

Testat åksjukearmband? Finns på Apoteket.

Svar på tråden Åksjuka