lider av en svår sömnstörning.
Hej som ni såg i rubriken så har jag en svår sömnstörning, Enligt läkare och psykolog jag håller med.
Men jag håller inte med om vad som är lämplig behandling..
För att dra en lång historia kort, Så fick jag sömnproblem i 10års åldern vid en rad traumatiska händelser som jag gick igenom då. Jag hade fruktansvärda ångest problem. Sov hos min mamma tills jag var tolv år och åt theralen under minst två år. Sedan lättade det lite jag började sova i min egna säng.. Jag fick inte samma panik på nätterna längre jag slutade medicineras då.
Men problemet blev aldrig löst, kan och kunde helt enkelt inte sova. Jag har varit aptrött större delen av mitt liv. Jag började medicineras igen vid 16 års åldern.. med diverse pepprat som inte fungerade gick kortvarigt till en psykolog, hoppade sedan av skolan. för att sedan sova på dagarna som jag också gjorde för mycket i högstadiet. För att sedan nu (är 19 år) att börja plugga upp mina betyg och jag har tagit körkort känner mig stolt över det. MEN det finns ett stort men jag hade medicinen zolpidem 3 dagar i veckan.
i tre/fyra månader ungefär och det var det som räddade mig.
Nu anser dom att risken att bli beroende är för stor. Så jag är tillbaka på ruta ett dom tog bort det enda som har hjälpt mig och ger mig nu odugliga piller, jag har börjat på sömnskola också. Mitt liv har bokstavligt talat stannat av dom senaste tre veckorna tar mig inte till skolan är svin trött jämt..
Kan inte sova på nätterna som sagt. Har jag tur så tar jag mig upp med en JÄVLA massa alarm på 2 olika mobiler. Plus ett i datorn. och ett alarm i ett par högtalare utanför sovrumsdörren.Jag låser och gömmer nyckeln så att jag måste gå upp och leta efter en nyckel för att sedan stänga av eländet.
Man måste skaka mobilerna ett tag tills alarmen stängs av. Ofta sover jag igenom en timme eller två med dessa alarm. Det är inte så konstigt med tanke på att jag inte kan sova först när det är försent sysslar med sömhygien och lyssnar på råden från sömnskolan osv jag ORKAR INTE MER. Jag vill bara ha mina tyvärr (narkotika klassade) zolpidem igen i låg dos och inte varje dag för det behövs inte.
Jag tycker är en risk man får ta bara jag får mitt liv tillbaka igen. Vet inte vad jag ville få ut av detta inlägg känner bara att saker KÄNNS SKIT tufft. ska försöka sova nu igen snart ska nämligen upp 7 imorgon.
Jag har testat hur många olika alarmklockor som helst, dricker inte koffein. Jag ser till att få dagsljus tränar nästan varje dag. Har på mig solglasögon när jag sitter vid datorn eller tvn efter 20.00 är bara i sägen när jag ska sova och använder inte teknik i sägen. Den enda ovanan jag har är mina cigaretter men jag orkar inte sluta med dom. Kan man begära mer av mig? Detta går ut över mitt humör, har mindre vänner en förr osv osv..