• tuntemattomana

Någon med bra koll på hudvård? Bra ansiktscreme för vintern?

Jag använder nu dermalogica skin smoothing creme och behöver något med mer fukt inför vintern, vad är bra? :)
    Inga lågprismärken!

• Svar på tråden Någon med bra koll på hudvård? Bra ansiktscreme för vintern?
  • glutten

Jag kör dermalogica super hydrating booster! Ger väldigt mycket fukt. Som nattkräm året om (och ibland dagkräm vintertid) använder jag Clarins hydra essentiel. (Dagkräm sommartid är active moist/dermalogica.) Alltid boostern tillsammans med krämen.

• Tihi

Jag har också skin smoothing creme men vill ha någon tvätt av samma märke som tar bort färgad dagkräm eller foundation också. Använder ni någon därifrån som kan rekommenderas? Har active moist mer eller mindre fukt än skin smoothing creme?

• tuntemattomana
    Tihi skrev 2017-10-09 19:02:25 följande:

Jag har också skin smoothing creme men vill ha någon tvätt av samma märke som tar bort färgad dagkräm eller foundation också. Använder ni någon därifrån som kan rekommenderas? Har active moist mer eller mindre fukt än skin smoothing creme?

jag har clensing gel och är väldigt nöjd med den :)
    ingen aning om fukt-halterna är dålig på sånt..
  • Swinka

Babor vita balance är svinbra på vintern!

Finns en vita balance med argan olja också för extra torra tider.

• lammet

Har fimpat alla dyra cremer sen jag hittade cetaphil, helt suverän serie:).

• Anonym (Alva)
    lammet skrev 2017-10-14 22:50:04 följande:

Har fimpat alla dyra cremer sen jag hittade cetaphil, helt suverän serie:).

Jag med!! Har väldigt torr och stram hud som är väldigt känslig. Älskar den Softening Cream och rengöringen för känslig hud. Kul att det inte bara jag som är frälst!
  • IsadoraW1

Exuviance's ultra restorative cream tycker jag (också en torris) är super på vintern.

• Tihi
    tuntemattomana skrev 2017-10-14 20:35:30 följande:
    jag har clensing gel och är väldigt nöjd med den :)
    ingen aning om fukt-halterna är dålig på sånt..
    Och den tar bort smink också utan att man behöver använda flera produkter? Då ska jag testa den isf.
  • skincares

Vilken superhärlig tråd o massor med bra tips!

Jag tänker spontant på Decleor Hydra Floral Multi Protection 24HR Moisture Activator Rich Cream som är så härlig o ger både näring och fukt. Du kan ju även testa att köra Skinceuticals B5 serum som är GRYMT bra o när det blir kallare låsa in fukten från serumet m en fet kräm som tex den från Decleor ovanpå.

Hudvård är för övrigt mitt största intresse! Jag har en blogg om hudvård där ger jag massor med tips grundat på många timmars googlande på ingredienser och forskningsresultat men också efter vad jag själv prövat.????????Varmt välkomna in o läs på skincares.blogg.se/

• tuntemattomana

nu har jag varit inaktiv ett tag och missat lite :)
    har iaf slagit till på bioderma, har inte hunnit använda den så länge men är hittills nöjd :)

Svar på tråden Någon med bra koll på hudvård? Bra ansiktscreme för vintern?