• Malva2015

vilken anti age kräm 30+

Hjälp mig i djungeln.
    Aldrig använt krämer men man "ska ju" sägs det. Vilken anti rynk/anti age kräm ska jag köpa , vilken är bäst?
    Min ålder är 32

• Svar på tråden vilken anti age kräm 30+
  • Duckan

Det finns hur många märken som helst att välja mellan. Prisklasser, typ av hud osv osv.
    Gå in på skincity.se och gör ett test och se vad de rekommenderar dig?
    Annars är det egentligen bara att ge sig ut i djungeln och prova sig fram vad du trivs med. Åhléns har många märken att välja mellan.
    För egen del tror jag inte riktigt på att några krämer kan uträtta mirakel, men att det är bättre att smörja än att inte smörja

• pinky22

Att använda kräm är ett sätt, men ett annat sätt är att dricka mycket vatten och äta bra kost. 
    Återfuktning är bra, och vatten är bra.
    Tänkte bara utöver krämer då alltså.

Vet att personer som äter bra kost ofta ser yngre ut än övriga. 

Men tyvärr inget svar på en bra kräm. 

• Alessia

L300  - oparfymerade krämer av högsta kvalitet. Finns på apotek. Prisvärda jättebra krämer och rengöringspreparat för både ansiktet och hela kroppen.

• skincares

Det finns ju en del ämnen, först o främst tretinoin, som har bevisad effekt på rynkor, solskador och ojämn hudstruktur. Att använda sig av syrapeel regelbundet hjälper också. Dessutom är det viktigt att skydda sig mot solen med bra solkräm året runt. För mer tips samt produkttips kan du läsa på min hudvårdsblogg, tex här är ett bra inlägg om rynkor o vad som hjälper mot det:

skincares.blogg.se/2015/april/vad-hjalper-mot-rynkor.html

• IsadoraW1

Nästan omöjligt att råda endast utifrån hur gammal du är.. Jag tror det bästa är att leta efter en bra och seriös hudvårdsklinik och boka en ansiktsbehandling där. På så sätt kan du få bra och konkreta tips utifrån status på din hy.

Som andra alternativ hade jag satsat på att göra skincity's hudtest på nätet. Man svarar på en massa frågor och skickar in en bild på sin osminkade hud, deras hudterapeuter återkommer sedan inom någon dag med skräddarsydda rekommendationer utifrån dina svar.

• moa206

Nyligen fick krämen Perle Bleue Visage Care Moisturise som födelsedagspresent från en väninna, har bara använt den i två veckor men den verkar ganska bra. Hennes hy har verkligen förbättrats efter den.   

• qfnafnjf

Testa något baserat på hampa.

Svar på tråden vilken anti age kräm 30+