• Anonym (Blockad)

Hur fungerar det när man blockat?

Hej!

För några månader sen separerade jag efter ett långt förhållande.

Han blockade mig överallt, på Facebook, Messenger, Instagram, Snapchat, Kik, sin telefon osv. Så jag blockade honom också.

Nu när jag ibland går in och läser vad vi skrev till varandra förut, på Messenger, så kan man se när han var aktiv senast. Idag såg jag till exempel att han hade varit aktiv för några minuter sedan.

Hur kan det komma sig att det kommer upp, när vi har blockerat varandra? Någon som vet?

Jag lägger denna fråga här i känsliga rummet, visste inte var jag skulle lägga den annars.

Jag skulle bli tacksam för svar.

• Svar på tråden Hur fungerar det när man blockat?
  • smulpaj01

Skumt så blir det inte för mig. Kollade upp mitt blockade ex nu. Däremot ser jag att han har ny bild vilket också känns skumt att jag kunde se.

• Anonym (Blockad)
    smulpaj01 skrev 2017-10-03 19:07:37 följande:

Skumt så blir det inte för mig. Kollade upp mitt blockade ex nu. Däremot ser jag att han har ny bild vilket också känns skumt att jag kunde se.

Om du går in och klickar på i:et bredvid hans namn, kan du då se när han var aktiv senast?
  • Anonym (Skumt)

Jag har blockat en fd vän, enda personen jag någonsin blockat faktiskt men så betedde hon sig vansinnigt illa mot mig också...

Hennes bild dök dock upp häromveckan bland "aktiva nu" på messenger. Så man verkar inte slippa undan helt även om man blockar någon.

• Anonym (Blockad)
    Anonym (Skumt) skrev 2017-10-03 19:11:15 följande:

Jag har blockat en fd vän, enda personen jag någonsin blockat faktiskt men så betedde hon sig vansinnigt illa mot mig också...

Hennes bild dök dock upp häromveckan bland "aktiva nu" på messenger. Så man verkar inte slippa undan helt även om man blockar någon.

Bilden är nog kvar så länge man inte tar bort hela konversationen från chatten. Det här jag inte gjort. Men jag tycker ändå att det är konstigt att jag kan se när han var aktiv senast.

Jag ser ingen grön prick på honom när han är aktiv, men går jag in på vår chatt så står det när han var aktiv senast. Jobbigt och konstigt!
  • Anonym (Hejhejj)

Om man inte deletar chatt konversationen från appen menssenger så kan man fortfarande läsa gamla meddelanden. Jag har sparat mina ifall den andra personen får för sig nått som inte stämmer och där kan jag se att personen online och även aktiv.

• Anonym (Hejhejj)

Det är ju för att messenger är en app man appar hem via mobilen som en tillvals app när pek telefonerna började komma ut. Tror inte facebook äger messenger? Och det är nog därför man kan se bilder å konversation även om man blockat. Jag fick appa hem messenger då min gamla dator va för långsam å dålig så kunde inte komma in på mailen på fb så fick skaffa en pek tfn för å kunna komma in på fb.

• Anonym (Skumt)
    Anonym (Hejhejj) skrev 2017-10-03 21:36:33 följande:

Det är ju för att messenger är en app man appar hem via mobilen som en tillvals app när pek telefonerna började komma ut. Tror inte facebook äger messenger? Och det är nog därför man kan se bilder å konversation även om man blockat. Jag fick appa hem messenger då min gamla dator va för långsam å dålig så kunde inte komma in på mailen på fb så fick skaffa en pek tfn för å kunna komma in på fb.

Din sista mening förstår jag ingenting av. Och jo, facebook äger messenger.
  • Anonym (Blockad)

Ni har missförstått min fråga!

Jag ser alltså när han varit AKTIV, och det ska man väl inte kunna när man spärrat varandra?

• Anonym (Skumt)
    Anonym (Blockad) skrev 2017-10-03 22:03:21 följande:

Ni har missförstått min fråga!

Jag ser alltså när han varit AKTIV, och det ska man väl inte kunna när man spärrat varandra?

Det är som sagt precis samma för min exvän. Men det kan ju i och för sig bero på att hon nog inte blockat mig... Är du säker på att ditt ex blockat dig och inte bara tagit bort dig som vän?
  • Anonym (Blockad)
    Anonym (Skumt) skrev 2017-10-03 22:40:21 följande:

Det är som sagt precis samma för min exvän. Men det kan ju i och för sig bero på att hon nog inte blockat mig... Är du säker på att ditt ex blockat dig och inte bara tagit bort dig som vän?

Ja han har blockat mig. För jag har testat att ta bort min blockning, men då står det fortfarande att jag inte kan skriva.

Konstigt!
  • Anonym (Skumt)
    Anonym (Blockad) skrev 2017-10-03 22:53:28 följande:

Ja han har blockat mig. För jag har testat att ta bort min blockning, men då står det fortfarande att jag inte kan skriva.

Konstigt!

Nåväl... Jag tror att du mår bättre om du raderar den där diskussionen från messenger och killen ur ditt hjärta och går vidare. Själv måste jag tyvärr ibland ha kontakt med min exvän.
Svar på tråden Hur fungerar det när man blockat?