• Saffrodite

Saffrodites baby

Hejsan!

Här tänkte jag skriva av mig om vår resa att bli gravida med vårt andra barn. I drygt 2 års tid har vi försökt nu utan att der har hänt något.

Tidigare i förra veckan klarade jag äntligen av att kontakta fertilitetskliniken här i stan och be om hjälp.

Igår fick vi hem en kallelse för mig att ta blodprov och för sambon att lämna ett spermieprov.

Vi ska till kliniken den 28/11 kl 7:30.

Spermieprovet skulle han göra hemma och ta med sig till kliniken.

Min fråga nu är, kan ha fylla koppen på kvällen innan eller är det bäst att göra det samma morgon?

//Saffrodite

• Svar på tråden Saffrodites baby
  • Anonym (G)

Har ni inte fått instruktioner för hur han skall göra? Om inte, kontakta kliniken. Det är mycket viktigt att spermaprovet görs rätt.

Jag kommer inte ihåg exakt, men det skall inte vara mer än 1-1,5 h gammalt och hållas i kroppstemperatur. Om man har långt till kliniken, så får man göra den där istället.

• Saffrodite

Nej vi fick inga instruktioner alls om det faktiskt. Vi fick bara veta att han skall göra det hemma och att vi skulle lämna det 7:30.

Jag får nog ringa till kliniken och fråga som du skrev.

• Saffrodite

Nu har vi precis varit inne och lämnat spermaprovet så nu håller vi tummarna för att det ser okej ut!

Den 15 december ska vi på första mötet.

• 98Emelie98
    Saffrodite skrev 2017-11-28 08:03:47 följande:

Nu har vi precis varit inne och lämnat spermaprovet så nu håller vi tummarna för att det ser okej ut!

Den 15 december ska vi på första mötet.

Hoppas att allt går bra!
  • Saffrodite

Tack! Allting gick bra ????

Idag kl 9 var vi på första riktiga mötet och allting såg bra ut men om jag förstod det rätt så har jag väldigt många ägg i äggstockarna och tjocka slämmhinnor vilket gör att jag får oregelbunden ägglossning.

Jag fick göra en lättare gynundersökning samt ett ultraljud och sedan fick jag två mediciner utskrivna. En som jag ska ta för att få igång mensen och en för att stimulera ägglossningen så nu håller vi tummarna att det ser bra ut på ultraljudet den 9 januari!

• Snuttis2

Har gjort ivf o minns att makens prov inte fick vara äldre än drygt en timma!

Svar på tråden Saffrodites baby