• Anonym (Nikotinabstinens)

Lindra fysiska nikotinabstinensen vid snus avslut?

Hej!!

är inne på 7e dagen utan snus.
    Det här är ett rent helvete, Och dom fysiska biverkningarna är 10ggr jobbigare än dom psykiska.

Känner mig full/påverkad.
    Yr
    dimsyn ovh dubbelseende/tunnelseende
    stel och värk i kroppen
    ändrade sinnesintryck allmänt

Anledningen till att jag startar tråden är inte för att gnälla, Utan att jag ser det här som ett medicinskt problem som gör mitt jobb farligt, Det hade varit en annan femma och sitta hemma bara o se dubbelt, Men med mitt yrke som jag har så blir det farligt att arbeta i detta tillstånd.
    Och det är första dagen jag jobbar sen jag slutat snusa, har förklarat läget för chefen som höll med mig om att det vore farligt att jobba nu, Han vet hur det är och låter mig ta det lugnt ett par dagar och göra kontorsjobb.

Men det känns samtidigt fel att inte kunna jobba pga abstinens , så antingen börjar jag snusa igen så jag kan jobba , Eller finns det medicinsk hjälp man kan få? Eller nå annat tips som underlättar dom fysiska biverkningarna?

Vad ska jag göra? Jag vill ju så verkligen sluta snusa!!! Dels mest för hälsan och även för ekonomin men jag vet inte hur länge jag pallar att gå runt o se dubbelt och känna mig allmänt weird.

Sen vill jag inte köra bil heller, Det känns som om det vore olagligt att göra det nu.

• Svar på tråden Lindra fysiska nikotinabstinensen vid snus avslut?
  • Trevlig man

Följer tråden med intresse, är inne i samma skit....

• Anonym (Nikotinabstinens)
    Trevlig man skrev 2017-10-02 10:18:16 följande:

Följer tråden med intresse, är inne i samma skit....

Då förstår du hur överjävligt det är..

Vad ska man göra när det påverkar säkerheten både på jobb och t.ex när man ska köra bil?

Kan ju inte sjukskriva mig för att jag håller på o slutar snusa
  • Trevlig man

Har tyvärr inget begåvat svar....funderar starkt på att börja snusa igen pga av alla symptom är inne på dag 6 det psykiska är inga problem det är det fysiska som du beskriver... Jävla piss att man började med det här en gång i tiden

• riboflavin

Har ingen egen erfarenhet men besvären torde ju bero på en plötslig brist på nikotin. Om du hittar en dos nikotintuggummi/plåster som ger endast lindriga besvär och sen gradvis trappar ner borde det fungera.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Decx

Är det ens möjligt att få sådana biverkningar av nikotin?

Känns som att det är psykiska besvär som yttrar sej fysiskt.

Finns ju även en uppsjö nikotin hjälpmedel annars, plåster tuggummi spray ecigg mm... för mej var det betydligt lättare att trappa ner med styrkor, fast alla är vi olika.

• Deceree1

Jag känner en Näe förresten två som slutat snusa med hjälp av att vejpa.

• Anonym (.)

Testa massa lakrits? Det kan ju komma av lågt blodtryck (nikotin höjer trycket) och då har lakrits hjälpt mig.

• Anonym (spray)

Jag hade nog tagit till zonnic-sprayen för att lindra det värsta. Faktiskt. På apoteket kostar den ca 250-270 kr. Har hört förr att snusabstinensen är överjävlig.

Svar på tråden Lindra fysiska nikotinabstinensen vid snus avslut?