• Anonym (/Tjej22år)

När ingenting går vägen

Hej alla här på FL! Jag vet inte om det här är rätt plats att vända mig men måste bara skriva av mig lite känner jag, och kanske med förhoppningen om att någon har varit i min sits eller har några tips på hur man ska orka kämpa vidare när man möter motgång på motgång.

Allting började i våras, jag blev dumpad av en kille som jag dejtade och blev jättekär i, samtidigt som jag vantrivdes något enormt på mitt heltidsjobb jag hade en förskräcklig arbetsmiljö, slutade med att jag var tvungen att säga upp mig för jag mådde för dåligt... sen har jag även försökt ta körkort. Kört massor privat och tagit massor av körlektioner. Körskollärarna och pappa har varit med varje gång jag ska köra upp och jag har nu misslyckats med uppkörningen flera gånger.... och om två dagar går giltighetstiden för teoriprovet ut och då måste man skriva om det också... kom inte heller in på utbildningen jag ville läsa nu till hösten..trots bra betyg..var bara många fler sökande med likvärdiga betyg som togs in istället. Nu har jag även försökt söka nytt jobb ett tag men även det är svårt att få. :((((

Har bara börjat tappa livsglädjen då allting går åt helvete. Nu sitter jag här med 0 motivation och ork kvar. Vad ska jag göra för att vända allt?... jag vill bara bryta ihop. Känns inte som man duger till någonting längre... känner mig värdelös :(

/T22...

• Svar på tråden När ingenting går vägen
  • Anonym (Likadant men längre tid...)

Det har varit lite så för mig med, men en längre tid, i flera år... motgång efter motgång, hela tiden, vilket nästan knäckte mig. Det går inte att göra så mkt mer än att bestämma sig för, att man inte tänker låta sig knäckas, helt enkelt. Man kämpar vidare bara för att, till slut. Men nån gång vänder det ju igen, så är livet. Helt plötsligt dyker nån chans upp till nåt bra igen.

Kämpa vidare, det kommer komma många fler toppar och dalar framöver i livet. Njut av topparna och minns dem, när det går neråt igen. Det man kan göra för att må bättre är att försöka ta hand om sig själv med mat, sömn, träning, träffa vänner, etc. Lycka till, hang in there!

• Anonym (H)
    Anonym (Likadant men längre tid...) skrev 2017-10-02 00:15:43 följande:
    Det har varit lite så för mig med, men en längre tid, i flera år... motgång efter motgång, hela tiden, vilket nästan knäckte mig. Det går inte att göra så mkt mer än att bestämma sig för, att man inte tänker låta sig knäckas, helt enkelt. Man kämpar vidare bara för att, till slut. Men nån gång vänder det ju igen, så är livet. Helt plötsligt dyker nån chans upp till nåt bra igen.

Kämpa vidare, det kommer komma många fler toppar och dalar framöver i livet. Njut av topparna och minns dem, när det går neråt igen. Det man kan göra för att må bättre är att försöka ta hand om sig själv med mat, sömn, träning, träffa vänner, etc. Lycka till, hang in there!
    Håller med
Svar på tråden När ingenting går vägen