• ThunderClaw

Hjälp - Vill inte berätta om utebliven mens

För några månader sedan försvann min mens, antagligen för att jag gick ner i vikt snabbt. Det var dumt gjort och jag ångrar det. Men nu ligger jag på samma vikt som förut igen och mår jättebra. Jag inser att det kanske tar lång tid innan mensen kommer tillbaka, så det är inte det jag är orolig för. Förut brukade min bonusmamma köpa bindor till mig, jag skrev upp på handlingslappen när jag behövde och så handlade hon. Men nu har jag inte behövt använda bindor på jättelänge. Hon har antagligen inte tänkt på det, för hon har inte frågat varför. Men jag är rädd för att hon kommer förstå att min mens försvann och fråga. Om jag får mens igen och skriven upp bindor på lappen igen kanske hon kommer bli påminnd om det. Jag har inte berättat för någon och vill verkligen inte berätta för henne. Snälla hjälp, vad ska jag göra? Är den enda utvägen att börja köpa bindor själv, eller kommer hon märka det också och fråga varför? Eller ska jag låtsas att mensen har varit där hela tiden och börja låtsas att jag använder bindor men bara slänga dem i papperskorgen? Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Är 16 år

• Svar på tråden Hjälp - Vill inte berätta om utebliven mens
  • äsch

Är graviditet helt uteslutet? Som i att du aldrig haft sex. För om du har haft sex, även om det var med kondom, så bör du ta ett test för säkerhets skull.

• Carambolan

Äsch, säg att du fick en massa bindor i skolan, om hon frågar. Dra till med att ungdomsmottagningen var där och pratade och delade ut massa gratis reklamgrejer och infofoldrar.

• Carambolan

Eller köp en menskopp så behöver du inga fler bindor och du har den enkelt nära till hands i handväskan för den dag du får oväntat besök

Svar på tråden Hjälp - Vill inte berätta om utebliven mens