• anonymilus

Hämma bildningen av ärr

Hej

Det är så att jag för ett tag sedan när jag färgat brynen råkade få ögonbrynsfärg i ansiktet för ca en vecka sen som jag försökte få bort med alla typer av former av medel. Det slutade med (ni kanske skrattar nu) att jag använde svinto i ansiktet, gnuggade väldigt lätt och det började ej blöda. Det vart dock väldigt rött efter. Använde Zalve sårläkamde kräm flera där i snitt. Nu har det gått en vecka och har fortfarande kvar ett litet rötter märke på kinden. Då jag har flera ärr i ansiktet vill jag inte behöva ha ett till ärr. Mår dåligt för detta.

Finns det någon som kan tipsa om någon kräm som jag ska fortsätta använda mig utav.

Hur står chans tror ni att det blivit ett ärr, eller tror ni att chans finns att det står ihop sig?

Hoppas ni kan ge mig seriösa svar gällande detta

• Svar på tråden Hämma bildningen av ärr
  • Pimpinellan

Om det inte blev djupa märken eller blödde blir det inget ärr heller. Kam jämföras med att ha solat för mycket, det blir ju inget ärr av det heller.

• anonymilus

Får hoppas på det. Mår så dåligt av det, fast det är litet så fäster man blicken på det och vill att det ska gå bort. Oroväckande att det tagit över en vecka. Vet ej hur lång tid huden tar på sig

• NELJ

Svårt att lova nåt men min ena son får eksem som han ibland klöser sönder och jag använder Bepanthen på dem och inget har än så länge lämnat ärr fast det ibland varit rätt fula sår.

Nu är det visserligen höst men ha solskydd i ansiktet också.

• Pimpinellan

Det är nog mest du själv som tänker på det. Att det tar över en vecka tills det är helt borta är normalt. Du kan ju prova aloeveragelé om du har hemma.

• Anonym (Y)

Tror inte på att krämer funkar faktiskt, hade jag varit du hade jag kikat in dermarollers istället

• anonymilus

Tyvärr ingen aloveragel hemma. Låter bra med Bepanthen tycker jag när jag läst lite om det. Kan vara värt att prova

Svar på tråden Hämma bildningen av ärr