Vad tänker ni om att skaffa barn med en man som redan har barn?
Sorry att inlägget blev lite långt. Skulle bli jättetacksam för lite råd och synpunkter från er.
har aldrig trott att jag skulle vilja ha barn och aldrig känt nån direkt längtan efter det.. men har nu blivit tillsammans med en kille sedan några månader tillbaka, som är 10 år äldre än mig och som redan har 2 barn. Jag är 27 Och barnen är 5 och 7..
Och eftersom vi bor tillsammans så har vi hans barn här varannan vecka. Mycket av det jag varit lite reserverad för gällande barn har varit allt ansvar man har med barn och den jobbiga delen med uppfostran eller vad man nu ska säga. Men nu har jag redan tagit på mig att vara där för hans barn som jag såklart tycker jättemycket om, för att jag vill leva med honom..
Men... sen jag träffat den här killen så har jag fått längtan om att skaffa egna barn och jag känner det starkare och starkare. Det känns också jobbigt att vara som en plastmamma utan att ha det där bandet som man får med sitt eget barn.
Grejen är att när vi träffades så sa han att han var "klar" med den delen av sitt liv och inte vill ha fler barn.. Men jag har pratat med honom om hur jag börjat känna, och han har nu sagt att han kan skaffa barn med mig. Han älskar mig jättemycket och säger att han vill spendera sitt liv med mig. Och han gör allt för att göra mig lycklig. Grejen är att jag vill att vi ska skaffa barn för att båda vill det. Vill inte att han ska "offra sig" för att göra mig lycklig.
Det som också gör mig lite sårad är att han säger att hans första barn var oplanerat från ett one night stand och sen har han stannat kvar med henne för att han ville finnas där för sitt barn även fast han inte älskat henne.. och egentligen inte velat vara med henne. Han gifte sig också med henne för att hon så gärna ville det och han tänkte att han ändå skulle leva med henne för sina barns skull, så då spelade det ingen roll. Det låter lite konstigt men han kommer från en annan kultur där basicly om man får ett barn med en kvinna så är man med henne resten av livet oavsett om du är olycklig med henne.. Men han lämnade henne för mig.
Och att tänka tanken att han har 2 barn med nån som han inte älskat och gått igenom allt det där, och sen inte självmant vill ha barn eller gifta sig med "sin livs kärlek" gör mig lite sårad.
Hur tänker ni om allt?