• Jossej90

Vad tänker ni om att skaffa barn med en man som redan har barn?

Sorry att inlägget blev lite långt. Skulle bli jättetacksam för lite råd och synpunkter från er.

har aldrig trott att jag skulle vilja ha barn och aldrig känt nån direkt längtan efter det.. men har nu blivit tillsammans med en kille sedan några månader tillbaka, som är 10 år äldre än mig och som redan har 2 barn. Jag är 27 Och barnen är 5 och 7..

Och eftersom vi bor tillsammans så har vi hans barn här varannan vecka. Mycket av det jag varit lite reserverad för gällande barn har varit allt ansvar man har med barn och den jobbiga delen med uppfostran eller vad man nu ska säga. Men nu har jag redan tagit på mig att vara där för hans barn som jag såklart tycker jättemycket om, för att jag vill leva med honom..

Men... sen jag träffat den här killen så har jag fått längtan om att skaffa egna barn och jag känner det starkare och starkare. Det känns också jobbigt att vara som en plastmamma utan att ha det där bandet som man får med sitt eget barn.

Grejen är att när vi träffades så sa han att han var "klar" med den delen av sitt liv och inte vill ha fler barn.. Men jag har pratat med honom om hur jag börjat känna, och han har nu sagt att han kan skaffa barn med mig. Han älskar mig jättemycket och säger att han vill spendera sitt liv med mig. Och han gör allt för att göra mig lycklig. Grejen är att jag vill att vi ska skaffa barn för att båda vill det. Vill inte att han ska "offra sig" för att göra mig lycklig.

Det som också gör mig lite sårad är att han säger att hans första barn var oplanerat från ett one night stand och sen har han stannat kvar med henne för att han ville finnas där för sitt barn även fast han inte älskat henne.. och egentligen inte velat vara med henne. Han gifte sig också med henne för att hon så gärna ville det och han tänkte att han ändå skulle leva med henne för sina barns skull, så då spelade det ingen roll. Det låter lite konstigt men han kommer från en annan kultur där basicly om man får ett barn med en kvinna så är man med henne resten av livet oavsett om du är olycklig med henne.. Men han lämnade henne för mig.

Och att tänka tanken att han har 2 barn med nån som han inte älskat och gått igenom allt det där, och sen inte självmant vill ha barn eller gifta sig med "sin livs kärlek" gör mig lite sårad.

Hur tänker ni om allt?

• Svar på tråden Vad tänker ni om att skaffa barn med en man som redan har barn?
  • Långbenopluto

Gör dig sårad?? Alltså, jag fattar inte vad du menar?

Hur kan det göra dig sårad när han verkar göra i princip allt för sina barn?

Jisses!!

• Anonym (Bordi)

Låter som en bra man som bryr sig supermycket om sina barn, verkligen ett föredöme!

Frågan är om du klarar att leva med honom då han har två små barn? De kommer vara beroende av honom/er i många många år. Det kommer bara funka om du är stark i dig själv och har lätt att låta andra vara nummer ett ganska ofta (barnen).

• Anonym (Stackars ungar)

Han lämnade henne för dig, ni har bara varit tillsammans några månader och bor redan ihop?

Fy fan vilket ego till man! Ska ungarna behöva leka familj med varenda tjej som han träffar i några månader?

Och sedan påstå att han bara är ett offer som aldrig älskat sin fru och aldrig ville ha barn... förstår du inte att han säger vad du vill höra? Han kör klyschan som varenda naiv älskarinna fått höra.

När han är inget familjematerial! Han är en usel pappa som prioriterar sin kuk framför sina barn. Och för de befintliga barnens skull så bör ni ta det väldigt långsamt fram. Att börja prata om fler barn när deras föräldrar i princip nyss ha skilt sig är äckligt. Förstår ni inte vilket trauma barnen har gått igenom? Dom behöver känna att deras föräldrar finns där för dom 110%, att barnen är det viktigaste för sina föräldrar. Dom behöver inte ny styvmamma och nya syskon innan såren har läkt.

• Anonym (m)
    Jossej90 skrev 2017-09-27 15:30:42 följande:
    Och att tänka tanken att han har 2 barn med nån som han inte älskat och gått igenom allt det där, och sen inte självmant vill ha barn eller gifta sig med "sin livs kärlek" gör mig lite sårad.
    Jag tänker att om det var just barnen som fick honom att stanna i ett liv han egentligen inte ville ha, så kan jag förstå att han kände sig färdig med barn - att han vill vara friare nu när han sluppit loss. Detsamma gäller giftemål. Om han nu gift sig av plikt en gång så kanske hela skönheten med att gifta sig har påverkats för honom.
    Fokusera på att han vill vara med dig, och att han sagt att han vill ha barn med dig när du tagit upp det. Var bara säker på att han faktiskt vill ha fler barn. Jag tycker inte du behöver känna dig sårad av att han tagit på sig ansvar för sina barn och för kvinnan han gjort gravid. Det är hedervärda egenskaper, och du kan vara stolt över honom.

Min historia är väldigt lik din. Jag träffade också en man som stannade i ett förhållande pga barnen enbart, även om han avskydde varje minut med sin fru (efter första året som var bra). Första barnet var planerat, men därefter ändrades frun till att bli svartsjuk och kontrollerande. Han tänkte stanna tills barnet blev stort nog att klara en separation, men så kom ett barn till lite av misstag (jag misstänker ibland att han egentligen inte är biologisk pappa till andra barnet, men det har jag aldrig nämnt för honom). Han och frun hade tillslut en överrenskommelse - att de skulle bo ihop för barnens skull, men så fort någon önskade skulle de tillåta skilsmässa. Han kommer också från ett annat land där bägge måste godkänna skilsmässa för att den skall gå igenom.
    Han träffade mig och bestämde sig för att lämna henne, tog ut skilsmässa och flyttade till mig. Efter andra barnet hade han steriliserat sig för att undvika att vara fast hos någon i framtiden. Jag tog upp att jag gärna ville ha barn, och han sade då att han gärna ville det med mig. Vi gjorde ivf och har nu våra barn. För mig fungerar det utan problem att han har barn sedan tidigare. Han är en toppenpappa både till sina första barn och till våra barn. Barnen är också glada över sina syskon.
  • Anonym (m)
    Anonym (Stackars ungar) skrev 2017-09-27 20:23:02 följande:
    Han lämnade henne för dig, ni har bara varit tillsammans några månader och bor redan ihop?
    Fy fan vilket ego till man! Ska ungarna behöva leka familj med varenda tjej som han träffar i några månader?
    Och sedan påstå att han bara är ett offer som aldrig älskat sin fru och aldrig ville ha barn... förstår du inte att han säger vad du vill höra? Han kör klyschan som varenda naiv älskarinna fått höra.

När han är inget familjematerial! Han är en usel pappa som prioriterar sin kuk framför sina barn. Och för de befintliga barnens skull så bör ni ta det väldigt långsamt fram. Att börja prata om fler barn när deras föräldrar i princip nyss ha skilt sig är äckligt. Förstår ni inte vilket trauma barnen har gått igenom? Dom behöver känna att deras föräldrar finns där för dom 110%, att barnen är det viktigaste för sina föräldrar. Dom behöver inte ny styvmamma och nya syskon innan såren har läkt.
    Ego? Hur många år skall han behöva bo med någon av plikt? Finns det ingen giltig orsak att skilja sig enligt dig? Varför leva sitt liv på det viset om man har chans att vara lycklig istället? Han har offrat 7 år för sina barn, och han tar fortfarande sitt ansvar som förälder varannan vecka. Uppenbarligen har han under dessa år inte varit tillsammans med olika tjejer några månader i taget, och det finns inget som talar för att det skulle ske nu heller. Han verkar inte vara den som hoppar runt hur som helst.
    Visst är det något av en klyscha att man inte älskar sin fru, men hur många av dessa män som säger det för att få en älskarinna gör faktiskt slag i saken och skiljer sig? Jag håller med om att de bör vänta med att skaffa barn, i alla fall ca 1 år. Att däremot prata om barn i framtiden är oerhört viktigt om man nu planerar en framtid ihop. Vill man samma sak? Annars är det kanske ingen ide att satsa.
  • Anonym (Sandra)

Han spelar offer och skyller allt på sin förra kvinna,om barnen och giftermålet.Ingen tvingade honom att skaffa 2 barn och gifta sig,han var med på detta.Kommer du orka vara plastmamma hemma 15 år till?

• elyse

Jag skulle definitivt tveka över en man, som dessutom har två små barn, som blir sambo efter bara några månaders relation. Låter som en mycket impulsiv person.

• Anonym (m)
    Anonym (Sandra) skrev 2017-09-27 21:36:53 följande:
    Han spelar offer och skyller allt på sin förra kvinna,om barnen och giftermålet.Ingen tvingade honom att skaffa 2 barn och gifta sig,han var med på detta.Kommer du orka vara plastmamma hemma 15 år till?
    Jag kan inte läsa att han ser sig själv som offer, bara att han förklarat hur det ligger till. Han har väl inte sagt att han inte haft något val, utan han valde att göra så.
    elyse skrev 2017-09-27 21:38:03 följande:
    Jag skulle definitivt tveka över en man, som dessutom har två små barn, som blir sambo efter bara några månaders relation. Låter som en mycket impulsiv person.
    Är det impulsivt att skilja sig efter 7 år tillsammans med någon man aldrig älskat? Troligtvis är det väl så att när han bestämt sig för skilsmässa var det inte ett alternativ att bo kvar tillsammans. Vart skulle han då ta vägen? Lägenhetskö? Det är då trots allt rimligt att han flyttar hem till TS.

• elyse
    Anonym (m) skrev 2017-09-27 21:46:34 följande:

Jag kan inte läsa att han ser sig själv som offer, bara att han förklarat hur det ligger till. Han har väl inte sagt att han inte haft något val, utan han valde att göra så.Är det impulsivt att skilja sig efter 7 år tillsammans med någon man aldrig älskat? Troligtvis är det väl så att när han bestämt sig för skilsmässa var det inte ett alternativ att bo kvar tillsammans. Vart skulle han då ta vägen? Lägenhetskö? Det är då trots allt rimligt att han flyttar hem till TS.

Utan egen bostad så får man vänta tills det dyker upp något. Det finns många par som är tvingade att bo ihop trots skilsmässa. Dock läser jag inte in att mannen och hans två barn flyttat in till TS.
  • NELJ
    Jossej90 skrev 2017-09-27 15:30:42 följande:

Sorry att inlägget blev lite långt. Skulle bli jättetacksam för lite råd och synpunkter från er.

har aldrig trott att jag skulle vilja ha barn och aldrig känt nån direkt längtan efter det.. men har nu blivit tillsammans med en kille sedan några månader tillbaka, som är 10 år äldre än mig och som redan har 2 barn. Jag är 27 Och barnen är 5 och 7..

Och eftersom vi bor tillsammans så har vi hans barn här varannan vecka. Mycket av det jag varit lite reserverad för gällande barn har varit allt ansvar man har med barn och den jobbiga delen med uppfostran eller vad man nu ska säga. Men nu har jag redan tagit på mig att vara där för hans barn som jag såklart tycker jättemycket om, för att jag vill leva med honom..

Men... sen jag träffat den här killen så har jag fått längtan om att skaffa egna barn och jag känner det starkare och starkare. Det känns också jobbigt att vara som en plastmamma utan att ha det där bandet som man får med sitt eget barn.

Grejen är att när vi träffades så sa han att han var "klar" med den delen av sitt liv och inte vill ha fler barn.. Men jag har pratat med honom om hur jag börjat känna, och han har nu sagt att han kan skaffa barn med mig. Han älskar mig jättemycket och säger att han vill spendera sitt liv med mig. Och han gör allt för att göra mig lycklig. Grejen är att jag vill att vi ska skaffa barn för att båda vill det. Vill inte att han ska "offra sig" för att göra mig lycklig.

Det som också gör mig lite sårad är att han säger att hans första barn var oplanerat från ett one night stand och sen har han stannat kvar med henne för att han ville finnas där för sitt barn även fast han inte älskat henne.. och egentligen inte velat vara med henne. Han gifte sig också med henne för att hon så gärna ville det och han tänkte att han ändå skulle leva med henne för sina barns skull, så då spelade det ingen roll. Det låter lite konstigt men han kommer från en annan kultur där basicly om man får ett barn med en kvinna så är man med henne resten av livet oavsett om du är olycklig med henne.. Men han lämnade henne för mig.

Hur tänker ni om allt?

Det här är vad jag tänker. Du är ung. Han är relativt ung. Ni har nyss träffats. Jag förstår att du är kär och kroppen är full av endorfiner och oxytocin men det är inte ett tillstånd man ska fatta viktiga beslut i. Bara det att du redan bor ihop med hans barn är ansvarslöst och impulsivt. Låt det gå minst tre år och ta upp diskussionen då.
Svar på tråden Vad tänker ni om att skaffa barn med en man som redan har barn?