• hipsterpappan

TV-licensen blir skattesubventionerad-bra eller dålig?

Framöver kommer ingen undan att betala för public service men bara jag som ser vissa problem? Nu betalar t.ex en familj för hela hushållet men framöver tvingas varje familjemedlem med inkomst betala separat. Dessutom blir skatten progressiv så större avgift desto mer man tjänar. Så är det en bra ändring eller är det bra som det är?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden TV-licensen blir skattesubventionerad-bra eller dålig?
  • Elderberry

Jag betalar hellre lite mer skatt än att bli jagad av radiotjänst för att jag inte har en tv.

• Aniiee

Jag är tveksam. Högsta-avgiftens inkomstkrav jag har hittat som förslag är VÄLDIGT lågt. Det är nästan så att en person med garanti-ålderspension/sjukersättning får betala högsta avgift (vilket skulle vara väldigt dåligt, då många av dessa faktiskt inte har TV just för att de inte har råd). Så antingen är spannet mellan full public service-skatt och ingen public service-skatt väldigt kort (i kommiténs förslag) eller så är det på allvar en dimridå att vissa (de som kanske bäst behöver det) kommer få det billigare.

Men, men, vad vet jag. Det finns ju inte alltför mycket konkret att gå på än så länge.

Fight for what you will, but you can't hide, 'cause all men must die.
Svar på tråden TV-licensen blir skattesubventionerad-bra eller dålig?