• pinnenz

När tycker ni barnet ska bli av med blöja?

När tycker ni är den tiden barnet ska bli av med dagsblöja? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När tycker ni barnet ska bli av med blöja?
  • zdudmwml

När den är mogen för det. Då det varierar, alla barn är olika, är dvt omöjligt att rösta.

• Linnis92

Det är jättesvårt att sätta en ålder. Vissa barn är redo innan 2, andra barn efter 3.

• Modalt hjälpsubstantiv

När det passar barnet och i viss mån familjen.

Sen måste man göra skillnad på dag och natt. Somliga blir dagtorra som tvååringar men kissar i sängen ändå upp i tonåren. Var tionde sjuåring kissar i sängen.

• Isola747

Runt 2 tänker jag generellt. Men vissa är redo tidigare och andra senare, precis som med allt annat.

• Anonym (Elin)

När barnet visar sig redo. Min son var drygt 4 år och dottern hade inte fyllt 3 år när han/hon slutade med dagblöjan.

• AnkiC

Det är inget man kan tycka! Isf tycker jag att de aldrig ska ha blöja. De kan gå på toa från dag 1. Hade ju vart toppen.

• Ebo88

När barnet är redo men jag tycker kanske att man ska introducera och välkomna pottan vid 2 årsåldern och göra barnet nyfiken men absolut inte tvinga. Det blir bara negativt för barnet.

• Anonym (Potta)

Vi började med potta vid 6 mån men de har blivit torra runt 2år i alla fall.

Tjejen var senast och inte alls redo förän 3år, nattblöja till 5år.

Pojkarna var lättare. Yngsta var 2år när han blev torr på natten. Och strax därefter torr även dagtid.

Svar på tråden När tycker ni barnet ska bli av med blöja?