• Tuttifrutti17

Ge mig era solskensberättelse med IVF!!

Jag och min man har varit ofrivilligt barnlösa över två år. Har ätit letrozol dubbeldos och fått igång min ägglossning. Men nu verkar det som min man har sämre kvalité på sina simmare.. Men ska göra vårt första ivf försök nästa månad!!

Finns de någon annan som är i samma läge, eller blivit gravida med ivf? Vill hålla hoppet uppe, längtar så på att få en liten knodd:D

• Svar på tråden Ge mig era solskensberättelse med IVF!!
  • ammela
    Tuttifrutti17 skrev 2017-09-24 18:22:47 följande:

Jag och min man har varit ofrivilligt barnlösa över två år. Har ätit letrozol dubbeldos och fått igång min ägglossning. Men nu verkar det som min man har sämre kvalité på sina simmare.. Men ska göra vårt första ivf försök nästa månad!!

Finns de någon annan som är i samma läge, eller blivit gravida med ivf? Vill hålla hoppet uppe, längtar så på att få en liten knodd:D

Kämpade i 1,5 år. Fick veta att mannen hade slöa och missbildade spermier. (Mitt i ivf-behandlingen fick vi veta att de även klumpade ihop sig vilket det kan göra för 1 av 10 som gör ivf)

Gjorde en helt ivf (icsi) med insättning (2-dagars) tog sig inte, gjorde sedan en insättning av ett fryst embryo som velat stanna. Är nu gravid i v 25! Lycka till
  • gästnamn1

Hej! Vi försökte i 1,5 år innan det var vår tur för ivf. Jag hade trånga äggledare och mannen lite för få och något slöa simmare (är 35 år). Mitt amh-värde var bra och vi fick ut 7 ägg från 10 blåsor varav 5 blev befruktade. De långtidsodlades och de slutade med två fina blastocyster, varav en gick till frysen och en sattes in. Vi var inställda på att det skulle ta minst 3-4 försök innan det skulle gå vägen men det lyckades på första försöket och resultatet är fem månader och sover i min famn nu

..dessutom fick jag varken bristningar på mage/bröst eller problem där nere. Ungen är pigg, frisk och följer utvecklingskurvan fint både mentalt och fysiskt. Visst kan det ha vart ren tur att det gick som det gick men jag är övertygad om att mitt hälsosamma leverne och att vissa kosttillskott mm kan ha spelat in också. Delar gärna med mig av tips ifall du undrar något annars får du lycka till!

• odie

Hej, vi försökte i många år (var för ung för att få hjälp) innan vi äntligen fick hjälp via IVF. Vår dotter som idag är 1,5 år blev till på första försöket, det var endast ett ägg som blev befruktat, vårt guldägg, vår tjej! Behandlingen kan stundtals vara tuff, mest psykiskt men vad det är värt varje tår. Om det inte skulle gå första gången för er (men jag håller tummarna för att ni ska ha ert pluss när första ivfn är över!) så ge inte upp, kämpa, det blir er tur! Lycka till!!

Svar på tråden Ge mig era solskensberättelse med IVF!!