Ni som gjort bröstförminskning!
Hej jag har lite frågor till er som gjort bröstförminsking.
Jag ska göra det om några veckor och jag är minst sagt nervös.
På informationsmötet pratades om huuuur mycket risker och komplikationer som helst. Men jag har bestämt mig för att göra den ändå pga smärta osv som vi inte behöver gå in på. Får alltså en operation av landstinget.
Hade ni ont efteråt? Och isåfall hur ont? (jag vet att smärta är individuellt), men vill höra hur ni tyckte det var.
Läkaren sa att man inte ska röra armarna uppåt och att det kan vara jobbigt att röra sig över huvud taget den första tiden. Hur upplevde ni det?
Hur blev era ärr?
Någon som råkade ut för nån komplikation?
Jag är ensamstående med min dotter så är lite orolig hur det ska gå. Hon får ju vara på förskola men det är ju inte precis hela dagarna och inte på helger.
OCH en sista fråga.
Fick ni bestämma lite vilken storlek det skulle bli eller sa dom att det gäller en storlek för alla?
Jag är liiite missnöjd för jag har alltid haft stora bröst. Och läkaren sa nu då att de minskas ner till B-kupa för alla. Bkupa hade jag i typ sjätte och sjunde klass. Alltså mer än 10 år sen. är van vid större. Hade mycket gärna velat ha C men det var inget man kunde välja.
Men jag klagar inte. Det kommer bli mycket bättre än jag har det så det är inte så :)
MVH
NERVÖS GGR 100000