Vad ska pengarna gå till??
Vet inte vilken kategori som passar bäst så det blir övrigt.
Såhär är det, jag är 17 år och för några år sedan blev jag riktigt sjuk och hamnade på sjukhus i lite drygt 1 månad. Sedan dess har jag åkt lite fram o tillbaks från sjukhuset på undersökningar ect. Vi fick ut ca 60 000kr av en försäkring som mina föräldrar har täcknat när jag föddes. Nu har vi hamnat i en liten diskution där min pappa säger att dessa pengar ska gå till mig o "ökade omkostnader" och den medicin som jag får och inte kan leva utan, men denna medicen behöver vi inte betala någonting av tack vare högkostnadsskyddet.
Och dem ökade omkostnaderna finns inte då jag tack vare medicinen (som vi inte betalar) lever precis lika dant som jag gjorde innna. Nu vill mamma och pappa renovera om köket och ta drygt hälften av dessa pengarna. Dessa pengar sitter nämmerligen på ett av mina konton, så jag kan se alla transaktioner som görs men kan inte flytta några penger själv förän jag fyller 18.
Så får dom göra såhär, vems är pengarna och vad ska pängarna gå till, nu har 20 tusen "försvunnit" och några hundra hit och dit. Kan jag kräva tillbaks pengarna eller göra dem återbetalningsskylldiga??
Tacksam för svar. <3