• Anonym (hjälp mig)

Mitt självförtroende..

Hej, jag har ett problem.. 
    Jag är en 16 årig tjej med ett självförtroende som inte går att bli sämre. Jag menar det verkligen.

Det började i andra året på lågstadiet. Jag brukade alltid leka med Barbie, och jag blev jämt ledsen över att inte jag hade en kropp som dom. Jag tyckte dom var så himla fina, och en docka blev liksom det jag strävade efter. 
    Det blev värre med åren. Jag grät ofta över hur jag skämdes över mig själv, och jag ville inget hellre än att älska mig själv. 
    I högstadiet blev det bara värre. Jag hade självskadebeteende, jag skar mig i handleder, i händer och på benen. Det var inte bara på grund av mitt självförtroende utan mycket i min uppväxt. Jag gick till BUP och andra psykologer. Jag brukade söka på hur man får anorexia och hur man tänker och försöka spy upp min mat.. 

I åttan slutade jag äta, som tur blev det inget allvarligt men dom sa att det var på god väg. Det fortsatte och jag mådde dåligt över detta.
    Jag har även en pojkvän som jag vart tillsammans med i två år, och jag ska flytta till han snart. Men det är så himla jobbigt med mitt självförtroende.. jag klarar det knappt? Jag känner mig så äcklig, ful och misslyckad för honom. Jag blir svartsjuk för minsta lilla, som jag aldrig var förut. Jag tror jämt att han vill ha någon annan än mig och att allt jag har är inte något som han vill ha.. 
    Jag vill bara kunna känna mig fin.. det är allt jag vill. Jag har sån jävla press på mig själv så det finns inte.. Jag vet inte hur jag ska hantera detta.. och därför vänder jag mig hitåt där det finns äldre som är klokare. Vad ska jag göra? Jag klarar inte detta mer snart, jag bara gråter och gråter.. 

• Svar på tråden Mitt självförtroende..
  • Anonym (Hjälp)

Söta du, du ska söka hjälp av psykologer, vet att du säkert tycker det är jättejobbigt och att du träffat sådana som du just då inte tyckt gjort nytta. Men när du mår så här pass dåligt så behöver du nog hjälp över längre tid - kanske flera år men det kommer det vara värt för du har så otroligt många år kvar att må bra på.

Svar på tråden Mitt självförtroende..