• Privatajag

Vad gör man om någon förföljer, kränker och anmäler?

Hej jag behöver verkligen hjälp nu!

Vad ska man göra om en person kontrollerar allt man gör på internet, åker förbi dagligen och kollar vad man gör, falskanmäler till djurskyddet, bokstavligen sagt att person ska ställa till ett helvete i livet för en, anmäler till socialen om falska grejer? Även mycket psykiskt nedtryck och spelande

Det finns massor och har pågått i många år..

Polisen tar en inte på allvar.

Detta gör att jag ( 15 årig tjej ) inte kan få hjälp från bup, socialen, skola osv. Inget för att en person som är min pappa ringer runt överallt och snacakr skit om min mamma. Berättar att vi är manipulativa. Säger stt jag inte har någon panikångest när jag haft det i 10 år? Alltså ja allt är väldigt rörigt och jag får ingen hjälp för min panikångest p.g.a han. Mår dåligt gör man ju också.

Ingen ser att han är världens psykopat, sjukt manipulativ, han är ute för att skada min mamma osv. Finns så många människor som försökt anmäla och suttit i tingsrätten mot han för så många brott han gjort.

Men ingen lyckas för han manipulerar åklagare, förhörsledare osv så alla tror på honom. Så jävla blåögda.

Någon hjälp?

• Svar på tråden Vad gör man om någon förföljer, kränker och anmäler?
  • Anonym (mmm)

Det är ju inget bra att han beter sig sån men du måste kunna få hjälp mot just panikångest ändå, det har liksom inget med honom att göra, tänker jag. Oavsett hur dumt han beter sig så har du rätt till behandling för en åkomma du har.

Vad gör din mamma? Vad säger tex skolans kurator när du berättar? För de har givetvis plikt att hjälpa dig om du tex inte klarar skolan pga av att du mår dåligt. 

Om detta nu pågått i många år antar jag att din mamma försökt få hjälp på olika sätt.Ni kanske borde flytta till annan ort? 

Det enda jag vet är att man samlar på bevis, tex om han mailar, messar eller ringer till din mamma så ska hon spara allt skriftligt och spela in telefonsamtal. Men det antar jag hon redan känner till. 

Svar på tråden Vad gör man om någon förföljer, kränker och anmäler?