• Anonym (Anna)

farmor vägrade släppa min 12 årige son

Det är nu exets vecka med barnen. Han har lämnat farmor med barnen då han har rest utomlands. Min 12 åring har bestämt sig då att komma hem till mig. Hon vägrade lämna ut han. Sa att hon hade kommit överens med pappa att vara med barnen och då får han vara med henne till min vecka börjar.
    Min 12 åring är chockad då han känner sig övertrampad av farmor.
    Min fråga : Hade hon rätt att inte låta han gå till mig?

• Svar på tråden farmor vägrade släppa min 12 årige son
  • sextiotalist

Rent krasst så kan inte farmor göra något alls, eftersom hon inte är barnets vårdnadshavare. Visserligen har pappan och hon en överenskommelse, men den fighten får ni ta när han kommer hem igen.

Be din son att ta kontakt med kuratorn i skolan och berätta varför han inte vill vara hos farmor och även säga att han åker hem till dig efter skolan.
    Farmor kan inte hämta sonen utan får acceptera att han är hos dig.

• Anonym (Anna)
    sextiotalist skrev 2017-09-22 08:40:08 följande:

Rent krasst så kan inte farmor göra något alls, eftersom hon inte är barnets vårdnadshavare. Visserligen har pappan och hon en överenskommelse, men den fighten får ni ta när han kommer hem igen.

Be din son att ta kontakt med kuratorn i skolan och berätta varför han inte vill vara hos farmor och även säga att han åker hem till dig efter skolan.
    Farmor kan inte hämta sonen utan får acceptera att han är hos dig.

Tack för ditt svar.
    Nu blev det gjort. Han släpptes inte och fick vara där igår. Jag ringde tom socialjouren som sa att de inte kunde göra något. 
    Men eftersom farmor inte är vårdnadshavare så har hon gjort fel? Kan jag göra an anmälan för detta? Vill gärna att detta ska dokumenteras.
  • sextiotalist
    Anonym (Anna) skrev 2017-09-22 08:45:03 följande:
    Tack för ditt svar.
    Nu blev det gjort. Han släpptes inte och fick vara där igår. Jag ringde tom socialjouren som sa att de inte kunde göra något. 
    Men eftersom farmor inte är vårdnadshavare så har hon gjort fel? Kan jag göra an anmälan för detta? Vill gärna att detta ska dokumenteras.
    Som jag skrev, han kan gå via kuratorn.
    Vad skulle hända om han rymde till dig. Jag vet att jag uppmanar till dumheter. Troligen ingenting, mer än en rejäl konflikt med pappan när han kommer hem. För hur som helst, om han rymmer till dig, så kan hon inte hämta honom.
  • EpicNurse

Men hjälp :O! Håller hon honom inlåst så han inte kommer ut? Isf är det ju helt sjukt!

Annars kan han ju bara ta sina grejer och gå!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • sextiotalist
    EpicNurse skrev 2017-09-22 09:21:43 följande:

Men hjälp :O! Håller hon honom inlåst så han inte kommer ut? Isf är det ju helt sjukt!

Det verkar helsjukt, att låsa in barnet.
    Ts kan åka till skolan och hämta honom där.

• Miss Skywalker

Vilken idiot. Snacka om att paja sin relation till sitt barnbarn..

• Anonym (Anna)
    EpicNurse skrev 2017-09-22 09:21:43 följande:

Han fick ju inte göra det. Det var hon som kom ner till mig, öppnade min bil, tog hans väska, och så gick hon...
    Jag ringde till han men fick inte prata med han.
  • Anonym (Anna)
    sextiotalist skrev 2017-09-22 09:26:21 följande:
    Det verkar helsjukt, att låsa in barnet.
    Ts kan åka till skolan och hämta honom där.
    Idag är han i skolan men detta hände igår kväll.
  • Anonym (Fia)

Be ditt barn komma till dig,när farmor inte ser.Så lär damen sin läxa.Vill 12-åring komma till dig,så låt det hända.Ingen farmor bestämmer över stora barn.

• Anonym (asdf)
    Anonym (Anna) skrev 2017-09-22 09:50:54 följande:

Han fick ju inte göra det. Det var hon som kom ner till mig, öppnade min bil, tog hans väska, och så gick hon...

Jag ringde till han men fick inte prata med han.

Men var var pojken? Följde han med frivilligt eller var han inlåst hos farmor medans hon hämtade sakerna?

Varför går han inte bara hem till dig efter skolan? Eller varför hämtar du inte honom? Förstår ingenting. Har farmor någon sorts makt att alla gör som hon säger?
Svar på tråden farmor vägrade släppa min 12 årige son