• Anonym (M)

Gör missfall alltid ont?

Är i vecka 10 (9+0) och har av och till haft bruna flytningar/blödit mörkt blod. Inte haft ont. Idag har jag blödit klarrött en del men fortfarande inte ont. Kom nyss ut en liten klump i toaletten. Vet inte vad jag ska tro.

Nån som inte haft ont vid missfall?

• Svar på tråden Gör missfall alltid ont?
  • minst

Jag har haft två men de har inte kommit ut av sig själva utan jag har blivit skrapad. Har inte känt någonting alls!

• Snuttis2

Haft ett tidigt missfall och det var som en mens ungefär. Hade lite molvärk men inga kraftiga kramper. Om du är i v 10 o får ett missfall kan jag tycka att du borde känna det ordentligt, men kroppen är ju individuell ?!

Har haft ett MA i v 11-12 men då fick jag cytotec o starka morfin tabl.

Kanske har du också ett MA som dött tidigt i graviditeten ? Då är det ju inte så mkt som ska stöttas ut?

Eller också inget missfall alls : )

• Anonym (K)

Fick mf i v 7 och kände ingen smärta alls.

• Anonym (D)

Samma här, v7 ingen smärta. Förutom i själen.

• Anonym (M)
    Snuttis2 skrev 2017-09-22 02:15:43 följande:

Haft ett tidigt missfall och det var som en mens ungefär. Hade lite molvärk men inga kraftiga kramper. Om du är i v 10 o får ett missfall kan jag tycka att du borde känna det ordentligt, men kroppen är ju individuell ?!

Har haft ett MA i v 11-12 men då fick jag cytotec o starka morfin tabl.

Kanske har du också ett MA som dött tidigt i graviditeten ? Då är det ju inte så mkt som ska stöttas ut?

Eller också inget missfall alls : )

Måste nästan vara så... Blödde igenom typ allt inatt men fortfarande ingen smärta. Fick ett missfall för något år sedan, var inte alls lika långt gången och då kräktes jag av smärta. Ska göra ett vul idag så får se hur det ser ut
  • Sisterofthesun

Förstår att du är orolig! Hoppas allt ser bra ut.

Jag är osäker på om jag fick ett missfall för ett par månader sen. Brukar inte längre ha mensvärk men vaknade en morgon av att jag hade kraftiga smärtor som bara blev värre och värre, skrek rakt ut och jag blödde ordentligt. Ett tag senare fick jag ut en stor "hård" bit på pappret, så jag misstänker missfall.

En läkare sa till mig att de flesta missfall börjar med smärta och sen kommer blödningen.

• Anonym (Ledsen)

Hej! Jag har fått MF i v.7 och jag har inte ont, inte ens mensvärk. Jag tror att det är olika för alla. Är dock orolig för att allt inte har kommit ut om ni förstår vad jag menar, ska till läkaren på återbesök snart och kolla. Har haft som en störr mens ungeföär. Någon som vet? Var inte beredd på sorgen, förstår inte hur jag ska gå vidare efter det här. Allt känns tomt och meningslöst. Blir arg för att ingen jag känner verkar ha gått igenom samma sak, även om det ska vara så himla "vanligt". Människor pratar bara om barn när det går bra, allt annat tystas ned. Vill ställa mig på gatan och skrika missfall, ta upp det på morgonmötet på jobbet, berätta för alla jag känner. Ser barn överallt vilket bara gör mig ännu mer ledsen.

Svar på tråden Gör missfall alltid ont?