dela nätter
Vår dotter är va 8 månader nu.. sen hon föddes har hon vaknst ungefär varannan timma varje natt... haft kolik o sover knappt på dagarna 15-30 min 2 ggr från morgon till natt... mim sambo har aldrig gått upp en endaste gång på natten fast jag bett honom när der varit helgnatt.. då har han bara fräst och frågar om jag är dum i huvudet som väcker honom.. jag kännermig helt slut.. han tar inte heller vår dotter så jag kan sova på em då han klagar på att han är trött och att han också behöver vila så då ger jag upp.. försöker förklara hur jobbigt det är att sova så dåligt o osammanhängande under så lång tid men han sägeratt jag bara är dryg som tjatar om mina nätter... ibland passar han vår dotter på fm 1-2 h på helg fm... men om han gör det vill han få vila lila länge efter fast han ej går upp pånatten samt atr han lägger sig när han vill.. hon har sen dygnsrytm brukar somna runt 2 på natten..
sist när han skulle passa henne på fm kom han in efter 1 h o väckte mig eftersom hon skrek sa ja kunde somna om igen om ja lekte lite med henne o gjorde henne på bra humör.. känner att jag bara vill gråta.. är ju så hackigt jag får sova hela tiden jag önskar jag bara kunde få sova tills jag vaknade någon gång... förrut amma jag men nu äter hon så han skulle ju kunna ta henne... frågat om han inte kan gå promenad med henne på fm.. mem det är för tidigt att gå promenad vid 8-9... och tråkigt.. så de vill han ej.. o om ja har sovmorgon vill han att jag först går ut med hunden innan ja somnar om.. försöler förklara att de är svårt o somna om efter promemad men det verkar han ej bry sig om..
min sambo går o lägger sig 22 går upp 07 jobbar mån-fred..
han kan duscha äta sova när han vill.. men jag måste alltid fråga först.. om båda behöver duacha samma dag så säger han att jag kan strunta i der eftersom han jobbar o jag är föräldraledig..
jag vill så gärna sova. det här känms så orättvist känns som jag hållerpå att gå under medan han gör hur han vill... har ni några lilnande erfarenheter?