• idaaforsling

När kan man be om utredning?

Jag och sambon började försöka bli gravid med vårt första barn i april-maj 2016.

I början av Augusti 2016 fick vi ett plus men der blev missfall cirka 3 veckor senare.

Efter det har det inte velat ta sig igen, det har med andra ord gått drygt 1 år sedan missfallet.

När börjar det bli dags för en utredning?

Tack på förhand.

• Svar på tråden När kan man be om utredning?
  • Pimpinellan

Förmodligen redan nu. Vissa landsting har två-årsgräns dock. Privat kan ni gå när som helst.

• neaaaak

Vissa har en viss ålder man måste va uppe i osv innan man får en utredning. Men efter ett år kan man absolut försöka få en utredning.

Jag är 25 år jag och min sambo försökte aktivt i över ett år med 2 missfall. Vi skulle påbörjat utredning nu i höst men ett plus kom innan o nu hoppas vi på att de går vägen. Jag bor själv i en mindre kommun och här va väntetiden enorm (över 6 mån) för att få hjälp, så fick tips om att söka mig till en större kommun och där fick jag hjälp 2 dagar efter jag hade ringt :)

• idaaforsling

Jag är själv 27år och sambon 31år.

Jag ska prova ringa närmaste kvinnoklinik.

Hur är det med kostnader? (Ej privat klinik)

• idaaforsling
    neaaaak skrev 2017-09-21 22:20:02 följande:

Vissa har en viss ålder man måste va uppe i osv innan man får en utredning. Men efter ett år kan man absolut försöka få en utredning.

Jag är 25 år jag och min sambo försökte aktivt i över ett år med 2 missfall. Vi skulle påbörjat utredning nu i höst men ett plus kom innan o nu hoppas vi på att de går vägen. Jag bor själv i en mindre kommun och här va väntetiden enorm (över 6 mån) för att få hjälp, så fick tips om att söka mig till en större kommun och där fick jag hjälp 2 dagar efter jag hade ringt :)

Grattis till plusset! ????
  • Pimpinellan
    idaaforsling skrev 2017-09-21 22:30:45 följande:
    Jag är själv 27år och sambon 31år.
    Jag ska prova ringa närmaste kvinnoklinik.
    Hur är det med kostnader? (Ej privat klinik)
    Kostar bara som maxbeloppet på högkostnadskortet.
Svar på tråden När kan man be om utredning?