• Johan202

antabus och alkohllfritt

Hej!

Funderar lite över min flickvän, hon äter antabus och är alkoholist och häromdagen
    pratade hon om att hon saknade vinet då det var fredag och vinet liksom gör så att det blir lite mer helg så att säga...hon började då prata om att hon kan ju ta alkoholfritt för det inte ska vara nån fara. Jag tänkte lite att det kanske triggar igång hennes sug efter vin med alkohol i mer? Nån med erfarenhet av detta eller liksom bara tips överhuvudtaget? Rädd att hon ska börja med drickat igen vilket jag inte skulle fixa då det vart så mycket skit som hänt p.g.a alkoholen tyvärr :(

Tacksam för svar! :)

Mvh Johan

• Svar på tråden antabus och alkohllfritt
  • Anonym (Alko)

Jag tror inte det triggar igång nåt sug eftersom alkoholfritt vin smakar som äcklig saft och inte i närheten av vin med alkohol.

Hon kommer troligen bli besviken och aldrig mer göra om det.

Hur länge ska hon gå på antabus?

• Johan202

osäker hur länge men ett bra tag till tror jag iaf....rädd att hon ska bli sugen :(

• Johan202

Har ju hört att det inte ska vara bra med alkoholfritt för man ska bryta beteendet man hade innan och det kan komma fram lite trots det e alkoholfritt?

• Anonym (Alko)
    Johan202 skrev 2017-09-16 14:51:12 följande:

Har ju hört att det inte ska vara bra med alkoholfritt för man ska bryta beteendet man hade innan och det kan komma fram lite trots det e alkoholfritt?

Jag tror det är väldigt individuellt. Hur långt har hon kommit i nykterheten?
    Klarar hon av att gå på middagar och fester där andra dricker?

Personligen hade jag inga problem med alkoholfri öl (aldrig det vidriga vinet) på middagar, men en fest utan alkohol hade jag aldrig gått på då det inte är roligt!

Idag dricker jag igen men extremt måttligt. Senast igår var jag på krogen ca 5 timmar och medan övriga i sällskapet drack 8-10 öl drack jag 2 st och en Cola.

Hoppas hon slipper antabus nån längre tid eftersom de flesta (enligt min erfarenhet) mår extremt dåligt av det och det är oerhört skadligt för levern (värre än alkohol).
  • Johan202

Ca 2 månader har hon hållit uppe nu och hoppade över en personalfest för nån vecka sen för hon inte fixade att det fanns alkohol där vilket var bra. Glad att du fixar och hålla dig ifrån alkoholen! Bra jobbat verkligen :) Får se ikväll nu när jag ska möta upp henne efter jobbet om hon nämner ngt mer om alkoholfritt eller vad som händer...Tack så hjärtligt för dina svar och du tar dig tid :)

Svar på tråden antabus och alkohllfritt