Väljer bort den ena föräldern
Vad gör jag som den andre föräldern när exet manipulerar våra barn och håller dom kvar, trots att det är min vecka?
Såhär är det varje vecka, alltid nånting som gör att barnen inte kommer när dom ska.
Vi har gemensam vårdnad, har vv, det ena barnet vill bara vara hos mig vh, någon anledning finns inte mer än att "jag vet inte, känner bara så nu", så det finns ingen chans för mig att hjälpa till/rätta till som barnet känner. Den andre föräldern hejar naturligtvis på att barnet inte ska vara hos mig alls.
Samma barn kommer enbart om vi ska göra något roligt, annars är vill barnet inte komma alls..
Vi åkte iväg på en weekend och under tiden var detta barn så sönderstressad och var tvungen att messa sin andre föräldern hela tiden om vad vi gjorde. Jag var tvungen att ta mobilen ifrån barnet för att barnet skulle få uppleva semestern som barnen bestämde att vi skulle åka på.
Frågade varför barnet var tvungen att kolla sin mobil hela tiden, fick till svar att "jag måste rapportera varje grej jag gör." Wtf?? Vaddå måste rapportera??
Känner att det är helt fel att barnet måste rapportera vad som händer hos mig till den andre förälder. Är det inte det?
Vet inte vad jag ska göra, jag älskar mina barn och har alltid sett till deras bästa.