• Heranell

Spara ut pixiefrisyr?

Visste inte riktigt under vilket kategori jag skulle lägga tråden, men jag klippte mitt hår i en pixiefrisyr för två år sen, men nu vill jag spara ut håret. Har dock ingen klar målbild hur jag vill att mitt hår ska se ut ut när jag är klar. Tidigare har jag haft axellångt med pannlugg, axellångt kan jag tänka mig, men jag vill inte ha pannlugg. Möjligen en snedlugg jag kan ha åt sidan. Nån här som sparat ut en pixie? Hur gick ni tillväga och hur lång tid tog det på ett ungefär? Jag är beredd på att se hemsk ut i håret i ett drygt år, jag bävar...

• Svar på tråden Spara ut pixiefrisyr?
  • Palestrina

Jag har sparat ut en pixie. Hår växer i snitt en cm i månaden, så hur fort det går beror på hur fort just ditt hår växer och hur lång tid du är beredd att känna dig ovårdad i håret, för det känns ju hemskt medan man håller på, men ju längre tid du låter det gå mellan klippningarna desto fortare går det ju (ursäkta om det är uppenbart...). Jag höll det kort i nacken till dess att hjässhåret kom ikapp för att låta det växa på längden. Jag klippte mig kort igen ca 3 år efter jag börjat spara, och då kan man nog säga att mitt hår var långt på riktigt. Ska du bara ha till en page tar det mellan ett och två år, lite beroende också på hur kort din pixie är.

Svar på tråden Spara ut pixiefrisyr?