Få lånelöfte
Hej jag har en fråga, det är så att jag och min man vill köpa en villa. Vi har aldrig köpt något innan och bor nu i en hyresrätt inne i stan som kostar 12 900kr/månaden. Vi båda gillar att leva gott så att spara har vi inte gjort så effektivt. Vi kanske har 70 000kr sparat. Jag har kollat på Lendo om det är någon bank som vill ge oss en privatlån till kontantinsatsen och det var det ganska många banker som kunde. Jag har en månadslön på 25 000kr och min man 34 000kr. Inte så jätte mycket men det funkar. Hur som helst så har jag förstått att man helst ska ha ett lånelöfte från banken innan man börjar kika runt efter hus.
Men hur går det till om man inte har hela kontantinsatsen? Vi har alla våra fonder, försäkringar och pengar hos Länsförsäkringar. Och eftersom att vi är guldkunder hos dom så antar jag att dom vill ha oss kvar. Men hur gör vi?? Ska vi låna kontantinsatsen först och sen gå till Länsförsäkringar och fråga om ett lånelöfte. Eller ska vi gå till Länsförsäkringar först fråga om ett lånelöfte?
Förlåt om det blev rörigt. Jag förstår själv inte mycket av detta men är öppen för all hjälp.