Flytta gammal katt från landet in till Malml
Jag vill flytta vår 16 åriga familjekatt från landet till min lägenhet i malmö. Vår familjekatt Frasse är idag 16 år gammal. Han har växt upp på en gård ute på landet med sin mamma. Mamman gick bort för 4 år sedan och sedan hon gick bort har han varit ensam katt i vår familj. Vi är sex personer i vår familj och under de senaste åren har nästan alla flyttat hemifrån och Frasse har varit mycket själv. Han har alltid varit inne på dagarna och ute på nätterna. Om han behöver "gå på toa" jamar han och så släpper någon ut honom, så han har aldrig använt låda. Idag sover han väldigt mycket då han är väldigt gammal. Han sover i princip hela dagen men pappa (som är den enda som bor kvar hemma) släpper ut honom på natten så att han ändå håller sig lite aktiv. Frasse är väldigt Go, mysig och kelig. Han är stundtals väldigt sällskapssjuk. Nu till mitt dilemma: min pappa kommer bo utomlands i perioder och jag vill att frasse ska tas hand om ordentligt sina sista år eller månader eller vad han har kvar. Jag bor med min pojkvän i en 2:a på 60 kvadrat i Malmö. Vi bor på 2a våningen i ett litet och lugnt lägenhetshus. Vi har en mini-innergård som lägenheterna delar på men det är inget jättestort. Vad tror ni? Tror ni att detta kan gå bra? Har någon tips på vad jag kan göra för att göra detta smidigt? Har det gått bra för andra?