solarium 2ggr/ månad i 5 månader?
Vet att solarium är livsfarliga, men hur farligt är det om jag solar 2 gånger i månaden, 20 min, i 5 månader...på redan solbrun hy?
Är redan brun från sommarsemestern och vill behålla färgen till bröllopet.
Vet att solarium är livsfarliga, men hur farligt är det om jag solar 2 gånger i månaden, 20 min, i 5 månader...på redan solbrun hy?
Är redan brun från sommarsemestern och vill behålla färgen till bröllopet.
20 min är väldigt lång tid.
Jag solar då och då, och huden börjar spänna redan efter ca 6 min. Tror att du behöver korta ner tiden. Tänk också på att inte fastna i solariebrun-fällan, att man till slut inte ser hur brun man är. Till vit klänning är knaperstekt inte en snygg nyans.
Jag hade hellre satsat på en bra spraytan i samband med bröllopet, prova några gånger först bara så du är nöjd med resultatet.
5 månader?! Är det inte bättre att antingen ta en spraytan eller sola några gånger innan den stora dagen?
Ser inte hur du ska hålla en bränna vid liv så länge.
Menade 20 min totalt, så 10 min per gång. Jag är väldigt brun, har skarpa linjer där bikinin satt.
Kommer göra en spraytan också, men vi ska utomlands 1 vecka och vill gärna lite grundfärg under. Sen tror jag inte jag lyckas hålla mig såhär brun fram till december.
Det jag undrar är hur farlig är min plan?
Det enda man vet är väl att det är farligt att sola solarium, men ingen kan säga att just du kommer att få hudcancer av att sola 10 ggr.
Här hittade jag nån slags info om strålning och solariesolande:
http://www.stralsakerhetsmyndigheten.se/start/Sol-och-solarier/Solarium/