inte gå på utvecklingssamtal
Vad händer om en förälder inte vill gå på utvecklingssamtal eller föräldramöte? Socanmälan? Annat? Hur resonerar ni/jobbar kring det/har för erfarenheter av det? Vill ha svar av de som vet, inte "personligt tyckande".
Vad händer om en förälder inte vill gå på utvecklingssamtal eller föräldramöte? Socanmälan? Annat? Hur resonerar ni/jobbar kring det/har för erfarenheter av det? Vill ha svar av de som vet, inte "personligt tyckande".
Menar du barn som endast har en förälder alltså?
Menar du barn som endast har en förälder alltså?
Vilket som egentligen, vi kan säga barn där ingen förälder kan/vill gå på föräldramöten eller utvecklingsamtal dvs ingen kommer. Kan vara olika skäl, allt från ointresse, tidsbrist, inte kunna ta ledigt från jobbet...
Nu är du inne på tyckande, inte fakta.
Hoppas verkligen att du inte funderar på socanmälan?
Tycker jag fick mer info om mitt barn via mail än på utvecklingssamtalen så jag skulle inte känna minsta oro.
Självklart görs en anmälan om ingen dyker upp på barnens utvecklingssamtal och föräldramöten. Lärare som inte gör det borde avgå. Det ingår när en är förälder att vara engagerade i sina barns skolgång.
Benägen att hålla med Smulpajen. Föräldramöten har aldrig gett något av värde som jag har känt varit nödvändigt och utvecklingssamtalen håller barnen i och säger mig inte ett skvatt om hur det verkligen får för mitt barn.
Nu går jag på allt detta ändå, men som sagt, värdelöst är det.
det är ju ni på skolan som ska ta det beslutet och för det bör det väl vara samlad syn för eleven ifråga.
Fungerar det bra med eleven för övrigt, så finns det ingen anledning att slå på stora trumman, men är detta ytterligare ett orosmoment så får ni väl ta ett samtal berörda lärare och eventuellt rektor.
Det är hur min syster agerat vid sådana tillfällen.
För hur som helst, så finns det väl fungerande föräldrar som av olika orsaker har svårt att komma loss, huruvida det är ointresse eller bara oförmåga, hur vet du det?