vagn i skog
vad skulle rekommenderas för att klara av en skogspromenad?
Dvs en skogsväg med lite rötter och stenar.
vad skulle rekommenderas för att klara av en skogspromenad?
Dvs en skogsväg med lite rötter och stenar.
Vi har kört sådana med en Emmaljunga Classic. Fasta hjul och luftpumpade däck var hemligheten
Vi har en Brio Happy med stora lufthjul. Går jättebra att gå i skog med. Undvik vagn med små hjul.
Vi har en Carena hyppeln som jag fyndade från Lekmer för 1800. Ett riktigt fynd och super på skogspromenader!
Bärsele
Emmaljunga superviking med outdoor chassi.
Bärsele
Bärsele
Körde min Bugaboo Donkey på den typen av vägar utan problem, med tvillingar. Så jag skulle absolut säga att både Donkey och Buffalo fungerar ypperligt.
Emmaljunga superviking med outdoor chassi.
Kronan duo med fasta, luftfyllda däck. Har tillbringat flera timmar i blåbärsskogen i höst och haft med mig vagnen till och med i obanad terräng! :)
Kronan duo med fasta, luftfyllda däck. Har tillbringat flera timmar i blåbärsskogen i höst och haft med mig vagnen till och med i obanad terräng! :)
Emmaljunga super viking är inte den smidigaste vagnen att fälla ihop och den blir rätt lång också. Den väger ju ca 13 kg också. Men det är nackdelarna med den. Fördelarna överväger. Bra gung och fjädring (därför den funkar i skogen) stabilt chassi och rullar OROLIGT lätt med lufthjul, aldrig haft punka. De mindre lättare och smidigare vagnarna saknar ofta fjädring, är mer trögstyrda och stötigare.
Brio Happy. Saknar vår, men vi behövde en syskonvagn istället.
Vi har en Britax Go Big som funkar superbra både i skogen och i stan. Framhjulen är stora men rörliga och fjädringen är grym!