• Anonym (Anonym ts)

Hela min släkt får cancer

Jag blir så jävla trött på beskeden. Min farbror, min ingifta farbror, min faster, min farmor, min kusin, min moster, min bästa vän och nu senast min andra moster har fått cancer av något slag. Hur ska jag göra för att inte bryta ihop och är risken större för mig att få cancer. FUCK CANCER

• Svar på tråden Hela min släkt får cancer
  • hhfghhf

Cancern bryr sig säkert i om du svär åt den

Ja chansen är VÄLDIGT stor att du eller nån annan i din familj får cancer pga generna

• Anonym (Kolla upp)

Låter som att det är dags för dig att uppsöka en genetiker för att undersöka hur sannolikheten ser ut för dig. Kram!

• Anonym (Hej)

Är det samma sorts cancer eller olika? Är ni utredda för ärftlighet?

• Anonym (Blä)

Ja, ett jävla skit är det! Var rädd om dig och gå på alla kontroller som erbjuds. Om du är man får du kanske be om kontroller själv.

Jag har en kompis i liknande sits. Hon har funderat på att operera bort brösten i förebyggande syfte.

• Anonym (M)

Är det samma cancertyp, eller olika? Om det är olika typer så är risken mindre att det är genetiskt.

Sen ska man veta att 30 % drabbas av cancer under sitt liv, så risken är ju ganska stor oavsett gener.

• Anonym (Eva)

Förstår att det kämms för djävligt. Dock låter detbinte som att det är en ärflig form. Din ingifta farbror och vän är ju inte släkt. Resten ät från både din mammas och din pappas sida.

Svar på tråden Hela min släkt får cancer