Vilket väljer ni i vinter?
Overall eller tvådelat till 3-åring?
Overall eller tvådelat till 3-åring?
När min tjej var tre hade hon tvådelat. Upplevde att hn kunde röra sig bättre, men framför allt smidigare om man ville varat ute länge och hon behövde kissa. Bara dra ner byxorna. Skulle man dra ner overallen blev det onödigt kallt.
Tänker också framför allt just på toabesöken. Väldigt meckigt förra vintern med overall. Men å andra sidan blir det inga glipor eller liknande.
Tänker också framför allt just på toabesöken. Väldigt meckigt förra vintern med overall. Men å andra sidan blir det inga glipor eller liknande.
Overall. Våra barn har varit blöjfria från 1,5 år och i år är första året 6åringen kommer ha tvådelat. Vi har aldrig upplevt problem med toabesök och extra jacka har inte behövts utan antingen har vi varit ute så länge att det varit läge för overall eller så har det räckt med ett par lager ull
Overall hel dagisperioden, sen har de fått välja men valt overall länge p g a det praktiska.
Mina söner, 5 år och 2 år har overall, förra vintern när äldsta blivit blöjfri var det väldigt jobbigt på dagis, då han inte vågade säga till personalen och då kissade han i overallen, dock tror jag han hade gjort det även om han hade haft 2-delat. Jag ska köra på overall tills förskoleklassen börjar.
Vid utelek har vi overaller, men om det är till och från med bil så räcker ofta en jacka.
Vi har kört en uppsättning overall och en uppsättning tvådelat från vintern barnen är fyra och sedan bara tvådelat från fem eller sex års ålder.
Vi hade bara 2-delat från 2,5 år eftersom jag tyckte att vintrarna var så korta här och det var få dagar som overallen var perfekt. Det var oftare blött än kallt men hade en uppsättning som var riktigt varm och en som tålde vatten riktigt bra, också kunde man mixa över/underdelar efter vädret. Byxorna var självklart sådana som gick upp till armhålorna + hängslen och vi märkte aldrig några problem med glipor.
Vi kör på overall så länge barnen vill. Äldsta slutade när hon gick i 2:an, nästa när hon gick i 4:an. Yngsta har nog overall i 4:an också.
Här uppe i norr har de allra flesta overaller, tycker jag. Tvådelat när de är så små som förskoleåldern är bara bökigt, enligt mig.
När ungen var tre hade hon tvådelat. Nu overall.