• TezzaN26

Graviditetspenning vad räknas in

Vad räknas som fysiskt tungt arbete egentligen när man söker gravpenning ? Jag har ett jobb där jag går mycket de kan lätt bli 8-10 km per arbetspass, ju mer man lägger på sig och växer så blir de ju äv0737046918en tungt. Räknas detta som att de blir fysiskt tungt arbete ? Har även brukare som sitter i rullstol som jag är ute och köra i några rimmar vid vissa arbetstillfällen i veckan.

• Svar på tråden Graviditetspenning vad räknas in
  • AnkiC

Det är olika från fall till fall. Du kommer att få beskriva i detalj dina arbetsuppgifter och vad de innebär. Om du står och går mycket, hur ofta, hur länge och hur långt, om du gör några lyft, hur många per dag och hur många kg, om det innebär stress, på vilket sätt osv. Beskriv allt i minsta detalj. Väg rullstolen så du vet hur stor belastningen är. Utifrån detta behandlar de ditt ärende och rätten till graviditetspeng.

• TezzaN26

Okej tack för ditt svar, jag vet inte om de kommer väga in att jag har rätt jobbiga besvär med foglossningar med vilket begränsa mig i mitt gående. Är sjukskriven på halvtid för det med.

• Ebo88

Det kan i vissa fall vara jättesvårt att få graviditetspenning. Foglossningar anses inte som en "krämpa" att få gå ner i tid för och få grav.ersättning för. Det står jättemycket om det på f.kassans hemsida. Det beror ifall du har tinga lyft på ditt jobb och du måste gå via din chef också. Är det så att hon kan lägga om lite arbetsuppgifter åt dig, exempel att du inte behöver ta promenader så ofta som du gör, kan dem neka dig. Vissa luft anser dem även är okej, om du har hjälpmedel osv. En av mina vänner arbetar inom städ&flytt och hon blev nekad trotts att hennes jobb är oerhört fysiskt ansträngande. Men som ovanstående nämnt - skriv utförligt och hur ditt jobb även påverkas av dina begränsningar.

• AnkiC
    TezzaN26 skrev 2017-09-09 07:10:45 följande:

Okej tack för ditt svar, jag vet inte om de kommer väga in att jag har rätt jobbiga besvär med foglossningar med vilket begränsa mig i mitt gående. Är sjukskriven på halvtid för det med.

Nej. Graviditetspenningen relaterar endast till dina arbetsuppgifter och en normal graviditet.
Svar på tråden Graviditetspenning vad räknas in