• Anonym (Ts)

Den där önskan och längtan som aldrig kommer slå in (kön)

Jag vet. Jag kommer bli hatad här på fl för att ens starta denna tråd. Men jag mår dåligt i min sorg och behöver skriva av mig. Ingen förstår mina känslor, även om de säger det.

Kanske nån här förstår mig?

Jag har nämligen tre barn, eller snarare... pojkar... jag älskar dom innerligt men min sorg och längtan är att även ha/få en dotter.

Alla, verkligen alla i min omgivning, vänner, släktingar, får döttrar. Kvar finns jag, som gång på gång får enbart söner. Den där längtan och önskan gör ont just nu. Speciellt efter att ytterligare en vän till mig berättat att hon väntar barn, tvillingar, och dessa är ju då självklart flickor.

Just nu känns allt så orättvist... jag kan inte ens dela med mina känslor med min man. Han säger sig förstå, en kort stund... sen är allt bra för honom, som en axelryckning. (Ibland kan eller vill han inte ens trösta mig när jag känner mig nere i det här.)Men kvar är sorgen och längtan för mig. Som skrivet så kan jag inte anförtro mina vänner om detta heller, då just de har döttrar och inte kan känna igen min sorg. De har ju det jag alltid önskat.

Och efter att ha läst en tråd här på fl så är jag avskräckt från att träffa en psykolog ang det här. Rädd att denne ska håna och göra narr av mig på sin fritid bland sina vänner och arbetskamrater...

Jag försökte faktiskt att bli gravid så som de säger att man ska när man försöker få en dotter, att ha sex långt innan äl. Men tydligen är de ägg jag släpper för dåliga eller så är min mans spermier för dåliga. Jag har försökt i över ett och ett halvt år att ha sex 3-7 dagar innan äl (ja, utan att säga det till min man, vi kör ändå oskyddat så han får skylla sig själv om han inte vill ha barnet) Det har aldrig tagit sig. Men nu, efter att ha haft skydd som lossnade inuti mig, två dagar innan äl (enligt mensappen) vart jag gravid. Men efter ett vul vart jag flyttad och den påstådda befruktningen skedde just den dagen vi hade sex... så med största sannolikhet är även detta en pojke... (de andra graviditeterna jag haft vart också till just på äl dagen enligt alla uträkningar).

Och Jag kan inte heller låta bli att ta till mig alla de där artiklarna som finns, att de mer attraktiva kvinnorna får döttrar. Vilket innebär att jag är ful (vilket jag visserligen redan visste, då jag vart retad för det som yngre). Men det gör ont att få det svart på vitt.

Nu när jag skriver det är mår jag otroligt dåligt. Min man är sur och arg på mig för att jag inte ville berätta varför (stod vid barnen vid frågan, vill inte svara på den frågan då). så nu ska han sova på soffan pga det. Vilket får mig att må ännu sämre.

Nu måste jag nog ändå sluta skriva. Skulle kunna skriva mer men känner bara att det blir mer tradigt än vad det redan blivit.

Om nån ens orkat läsa ner hit... tack...

• Svar på tråden Den där önskan och längtan som aldrig kommer slå in (kön)
  • Anonym (Tjejkompisen)

Men du, psykologen kommer inte göra narr av dig eller så. Hen kommer känna med dig och förstå dig och vilja hjälpa dig <3

Är du gravid nu alltså? Med fjärde barnet?

Tänk på att prinsessan Viktoria och Madeleine fick väl flickor och hon som är ihop med deras bror fick pojkar och hon är mycket vackrare än de andra :)

• Anonym (Tjejkompisen)

Din man kanske inte kan/vill förstå dig pga att han känner sig ansvarig för att de tidigare barnen blev pojkar? Pga hans spermier. Kan ju vara en tanke... så han kanske känner sig anklagad när du blir ledsen...?

• Anonym (F)

Men alltså.. "De mest attraktiva kvinnorna får döttrar".. Va fan. Det var ju mest komiskt :D.

Har också tre killar. Och fick en tjej för ett tag sen. Nej, jag förstår inte din längtan. Faktiskt. Har aldrig haft den och jag har inte föreställningen att det är någon skillnad på söner och döttrar utan det är helt upp till dig hur er relation ska bli.

Tycker absolut att du ska söka professionell hjälp. Speciellt nu när du är gravid igen. Självklart kan man ha en önskan men att må så dåligt som du är inte normalt.

• Anonym (asdf)

Alltså, om jag bara skulle fått flickor och min man skulle mått oerhört dåligt av att inte få någon son så skulle jag som kvinna känna mig som om jag var sämre i hans ögon. Jag skulle ha svårt att trösta på ett vettigt sätt, när han säger att han inte vill ha fler "sådana som jag".
    Jag förstår din önskan. Jag har också alltid velat ha just flickor. Det är ju så att en del män producerar bara spermier av ena könet, och på så vis spelar det ingen roll vad man gör, vilken dag man har sex osv, om det bara finns en sort att få. Det är dock inte säkert att så är fallet för er.
    Jag skulle råda dig att trots allt gå och prata med någon, bara för att få diskutera detta med någon oberoende, professionell person. Det blir för tungt att bära själv. Du behöver såklart komma bort från dessa dystra tankar för att kunna njuta mer av det liv du har - även om det skulle vara utan dotter.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2017-09-08 21:56:33 följande:

Men du, psykologen kommer inte göra narr av dig eller så. Hen kommer känna med dig och förstå dig och vilja hjälpa dig <3

Är du gravid nu alltså? Med fjärde barnet?

Tänk på att prinsessan Viktoria och Madeleine fick väl flickor och hon som är ihop med deras bror fick pojkar och hon är mycket vackrare än de andra :)

Kanske inte... men den tråden har satt spår. Plus att jag fick prata med en kurator ( inte om just detta utan ett missfall jag mådde dåligt av) som praktiskt taget sa att jag inte borde bli gravid igen och borde vara glad över de barn jag hade (mf var efter två barn).

Och ja... fjärde barnet... jag vet att jag borde vara glad. Men just nu hittar jag inte den glädjen.

Kanske är det så att han känner som du skriver... att han känner sig skyldig. Det är dock inget han sagt.

han sa förut att vi skulle kunna spara till pdg. Men det är bara ren bullshit. Ändå trodde jag på det ett tag och letade info kring det. Men det hoppet dog snabbt när jag insåg att han ljög.
  • Anonym (Mhm)

Påminner mig on en artikel jag läste, en pappa hade högsta önskan att få en son. Efter åtta döttrar uppfylldes äntligen hans önskan om att få en son. När denne sonen sedermera i vuxen ålder bytade kön till ev kvinna så tog pappan livet av sig.

• Anonym (Ts)
    Anonym (F) skrev 2017-09-08 22:03:02 följande:

Men alltså.. "De mest attraktiva kvinnorna får döttrar".. Va fan. Det var ju mest komiskt :D.

Har också tre killar. Och fick en tjej för ett tag sen. Nej, jag förstår inte din längtan. Faktiskt. Har aldrig haft den och jag har inte föreställningen att det är någon skillnad på söner och döttrar utan det är helt upp till dig hur er relation ska bli.

Tycker absolut att du ska söka professionell hjälp. Speciellt nu när du är gravid igen. Självklart kan man ha en önskan men att må så dåligt som du är inte normalt.

Men det är just det där, det du skriver... det jag aldrig kommer få upptäcka själv, att könen inte spelar nån roll när man har en av varje. Jag önskar jag med kunde känna så. Jag vet att varje barn är en egen individ oavsett kön, det har inget med det att göra. Alla mina pojkar är olika och jag älskar dom för vilka de är! Jag visar dom all min kärlek.

Kul för dig att slippa den här längtan och sorgen.

Jag ska väl se vad jag kan göra. Men jag vet inte vart jag ska börja, vart jag ska vända mig för detta. Förstår ju själv att jag inte är normal med det här.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (asdf) skrev 2017-09-08 22:04:22 följande:

Alltså, om jag bara skulle fått flickor och min man skulle mått oerhört dåligt av att inte få någon son så skulle jag som kvinna känna mig som om jag var sämre i hans ögon. Jag skulle ha svårt att trösta på ett vettigt sätt, när han säger att han inte vill ha fler "sådana som jag".

Jag förstår din önskan. Jag har också alltid velat ha just flickor. Det är ju så att en del män producerar bara spermier av ena könet, och på så vis spelar det ingen roll vad man gör, vilken dag man har sex osv, om det bara finns en sort att få. Det är dock inte säkert att så är fallet för er.

Jag skulle råda dig att trots allt gå och prata med någon, bara för att få diskutera detta med någon oberoende, professionell person. Det blir för tungt att bära själv. Du behöver såklart komma bort från dessa dystra tankar för att kunna njuta mer av det liv du har - även om det skulle vara utan dotter.

Jag antar att det är så han känner.... :( känner mig hemsk som känner så här och sätter honom i den sitsen också...

Och ja, min man verkar ju vara en sån som bara kan få söner. Det verkar gå i släkten. Han har bara bröder, hans far har endast bröder och jag tror att hans farfar hade det också.. min mans bröder har dock lyckats få döttrar... men inte just min man..

Tack för att du förstår
  • Anonym (Ts)
    Anonym (BLÄÄ) skrev 2017-09-08 22:16:38 följande:

Personer som du ts får mig att må illa.

På riktigt.

TVI VALE!

Och du behöver inte ens skriva här i då! Jag mår dåligt som det är!

Det är kanske därför jag mår som jag gör också! För att såna som du kommer med såna här kommentarer och avskyr en om man ens nämner det för nån i sin bekantskap. I USA är detta mer öppet i diskussion, här i Sverige blir man bara föraktad
  • Anonym (BLÄÄ)
    Anonym (Ts) skrev 2017-09-08 22:27:28 följande:
    Och du behöver inte ens skriva här i då! Jag mår dåligt som det är!

Det är kanske därför jag mår som jag gör också! För att såna som du kommer med såna här kommentarer och avskyr en om man ens nämner det för nån i sin bekantskap. I USA är detta mer öppet i diskussion, här i Sverige blir man bara föraktad
    Ja, det måste jag tydligen.

Sluta tyck synd om dig själv. Du har friska barn, du är fertil, du har en familj. Need I go on?

Skäms tamigfan.
Svar på tråden Den där önskan och längtan som aldrig kommer slå in (kön)