• corrrona

Mamma jag mår bra....

Sonen ringde från messenger på eftermiddagen.

Han blev släppt sent igår kväll från häktet berättade han och jag har inga telefoner längre för de är kvar hos polisen.

Han sa ,jag har tänkt en hel del de här två dygnen som jag satt häktad .Han sa .jag tänkte gå hem till systern kväll men det blev inte så utan jag är hos en kompis nu .

Det är klart att han är ångerfylld , har knarkat hela sommaren , struntat i att ha sonen på 5 år ,inte hört av sig till honom någongång sedan i slutet på juli .

Mamma du behöver inte vara orolig , du behöver inte ringa runt eller leta efter mig för jag klarar mig säger han.

Klarar mig tänkte jag ....han klarar sig inte utan oss familjen , vi måste finnas för honom.stötta honom i allt det svåra .

När utredningen är klar , när polisen har gått igenom telefonerna blir det ju rättegång .

Jag tror han kommer få ett långt fängelsestraff för allt han dragit på sig under sommaren.

Narkotika brott för eget bruk flera gånger ,stöld.olovlig körning ..rattfylleri på moped , det är nog fler brott som jag inte vet om .

Önskar så att han nu tar sig i kragen och styr upp sitt liv som det en gång var ,med arbete , att han har sin son varannan vecka och att han nruter med sina missbrukande vänner .

• Svar på tråden Mamma jag mår bra....
  • klyban

Har polisen plockat han för samtliga du räknar upp?
    Tycker inte det låter som det skulle generera ens ett fängelsestraff, om nu han inte redan blivit lagförd en eller flera ggr innan.
    Du skulle ringt polisen och bett om tid för när de släppte honom, så kunde du stått utanför och plockat upp han direkt.

hur många meter var det?
  • corrrona

Ja polisen har plockat honom för samtliga,troligen mer som inte jag vet om .

Han var lagförd sista gången 2008 tror jag det var .

Ja ,jag skulle ha ringt polisen och hört med dem när de skulle släppa honom men jag fick reda på det ganska sent och jag sov då . Vaknade vid 02 tiden och kollade min mobil , då hade jag fått ett sms från sonens fd flickvän ,den han har sonen tillsammans med.

Hon hade skrivet att han blev släppt vid 23 tiden .

När polisen gick In i lägenheten hittade de ju mycket amfetamin och kokainknarket oxå det var killen som bor i lägenheten som hade det hemma hos sig .

Killen sitter ff häktad men flickvännen blev släppt igår .

Nu har min son varit ute i två dygn utan att kunna ringa till någon pga att polisen har hans två mobiler till förundersökningen.

Otäckt egentligen att inte kunna förmedla något till sonen eller få veta hur han mår och var han är .

Svar på tråden Mamma jag mår bra....