• Anonym (Ledsen)

Efter många försök missfall, när gravid igen?

Hej!
    Vet att många här i forumet har försökt bli gravida i många år mer än mig och kanske inte ens kan få barn utan anledning. Jag tycker dock det är väldigt jobbigt, vi har försökt nu i 22 månader och blev till slut gravida förra månaden, slutade i tidigt missfall i v5 och självklart väldigt ledsen över detta.

Nu till min fråga någon här som blivit gravid efter många försök och sedan fått missfall? Tog det lika lång tid att bli gravid på nytt? När ni lyckades bli gravida igen gick det bra hela graviditeten eller fick ni yttligare missfall?

Kommer inte ge upp men de känns väldigt tungt och man undrar ju hela tiden om man någonsin kommer få bli mamma.

• Svar på tråden Efter många försök missfall, när gravid igen?
  • Anonym (-16)

Tog tyvärr över 10 år med minst 4 missfall och 14 IVF.er varav 7 ED. Fick dock barn till slut! Glad Men så illa blir det säkerligen inte för er för det är extremt ovanligt! Har ni sökt hjälp?

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (-16) skrev 2017-09-07 19:53:50 följande:

Tog tyvärr över 10 år med minst 4 missfall och 14 IVF.er varav 7 ED. Fick dock barn till slut! Glad Men så illa blir det säkerligen inte för er för det är extremt ovanligt! Har ni sökt hjälp?

Fy va jobbigt men härligt att höra att ni till slut lyckades <3 Jag hoppas inte att de ska ta så lång tid för oss i alla fall men man vet ju aldrig.

Nej vi har inte sökt hjälp än, vi hade tänkt göra det i januari om ingenting händer men nu vet jag inte om vi får någon utredning eftersom vi blev gravida. Har för mig att man måste vänta 1år efter missfall med :(
  • Anonym (-16)

Här behövde man då förr inte vänta ett år efter missfall, men reglerna är ju olika i alla landsting tyvärr. Annars kan ni alltid gå privat. Ingen kö och bättre bemötande i regel. En sak som tröstade mig i alla år var att jag ändå visste att jag kunde bli gravid och kan man bli gravid kan man i regel få barn också. Glad Ännu mer positivt att det var ditt eget ägg och spontant. Så jag tror på dig! {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Ledsen)

Tack snälla du!! Ja de ger mig lite hopp också!

Svar på tråden Efter många försök missfall, när gravid igen?