• Vattumankillen

Vad tycker ni om Feministiskt initiativ skulle ha en valsamverkan med exempelvis Miljöpartiet i riksdagsvalet 2018?

Vad tycker ni om Feministiskt initiativ skulle ha en valsamverkan med exempelvis Miljöpartiet i riksdagsvalet 2018?

Att de har gemensamma valsedlar men olika kandidatvalsedlar.

Då kommer fi röster påverka mandatfördelningen om partiet hade missat riksdagsspärren och hjälpa de rödgröna

Vad tycker ni om förslaget?

• Svar på tråden Vad tycker ni om Feministiskt initiativ skulle ha en valsamverkan med exempelvis Miljöpartiet i riksdagsvalet 2018?
  • Carambolan

Menar du att man skulle göra som C och KD gjorde i nåt val där de satte kristdemokratiska kandidater på centerns listor i vissa valkretsar? Intressant tanke Vore om inte annat kul med mer valteknisk diskussion som kontrast till den stagnerade blockpolitiken...

• Carambolan

Men av princip är jag emot faktiskt. Jag gillar rent spel och att allianser byggs efter valet, inte före.

• Vattumankillen
    Carambolan skrev 2017-09-06 21:17:16 följande:

Menar du att man skulle göra som C och KD gjorde i nåt val där de satte kristdemokratiska kandidater på centerns listor i vissa valkretsar? Intressant tanke Vore om inte annat kul med mer valteknisk diskussion som kontrast till den stagnerade blockpolitiken...

Ja
  • Vattumankillen
    Carambolan skrev 2017-09-06 21:18:13 följande:

Men av princip är jag emot faktiskt. Jag gillar rent spel och att allianser byggs efter valet, inte före.

Oki. Men måste i det här fallet ha en allians innan valet och inte efter.
Svar på tråden Vad tycker ni om Feministiskt initiativ skulle ha en valsamverkan med exempelvis Miljöpartiet i riksdagsvalet 2018?