Familjen först
Hej, jag skulle behöva lite tips från andra vuxna människor
Jag är en tjej på 28år som har sedan ca 4 månader tillbaka träffat en man som är helt fantastisk. Han har flyttat in till mig i den lägenheten jag hyr. Han har sålt sin lägenhet och vill hitta en lägenhet ihop med mig och att vi ska börja "vårat" liv. Han har en son sedan tidigare, så jag har fått en bonus.
Min sambo vill gärna att vi skaffar oss en egen familj (inte just nu utan om ett tag) han vill även gifta sig och att vi får det perfekta livet. Det jag är lite orolig för är nämligen detta, sonen är ensambarn hos pappa men hemma hos mamma slåss han mot 4 äldre syskon om uppmärksamheten varav två av dom har grova diagnoser.
Hos pappa så har han full uppmärksamhet och det har han haft i hela sitt liv då hans föräldrar gick skilda vägar när han var 4 månader.
Min sambo vill inte säga till sonen när han gör något som inte uppskattas då han är rädd att sonen som han endast träffar en gång i veckan och varannan helg. Ska bli ledsen och inte vilja komma till honom mer. Men jag tycker bara det är bra med fasta gränser och stabila rutiner. Jag är endast pappas flickvän och jag vill inte lägga mig i deras grej men min sambo anser att jag är en i familjen och självklart ska säga ifrån och att jag har fått fria tyglar och att jag har hans fulla förtroende.
Hur ska jag förhålla mig till situationen? Jag vill gärna skaffa barn med honom och jag kan se mig själv leva med honom resten av våra liv (Låter naivt jag vet).