• alexandersundell

Tips på bästa billånet?

Hej!

Jag och min tjej har planer på att byta bil till en mer ekonomisk bil och har idag en V70 -08:a.
    Har hittat en bil som vi är intresserade av men det skulle innebära ett billån på drygt 160.000kr.  Då är frågan om det är mycket pengar för att ta ett billån på 160.000 kr? 

Enligt Hittabillån.se så ska Advisa vara en av de populäraste låneförmedlarna. Stämmer verkligen det, någon annan som har bättre tips? 

Tack på förhand! 
  • Svar på tråden Tips på bästa billånet?
  • carpediem86
    alexandersundell skrev 2017-09-06 11:06:18 följande:
    Hej!

Jag och min tjej har planer på att byta bil till en mer ekonomisk bil 
    .. .. ..
    Svårt att se att det skulle bli mer ekonomiskt om ni betalar av ett lån på 160k extra med nya bilen. 570 kr/mån i ränta via Swedbank som exempel på räntan. Samt en värdeminskning som blir ca tre gånger så hög som med nuvarande bil per månad dessutom. Det ger en ytterligare högre "kostnad" på 2-3000 kr/mån extra jämfört med gamla bilen.

Jag skulle inte lita på hittabillån.se, men testa dem och googla själv runt i 10-20 minuter och kolla vad olika banker har för ränta på billån. Jag antar att hittabillån.se får pengar för sin tjänst på något sätt, så det bör kunna bli billigare om du gör det själv istället.
Svar på tråden Tips på bästa billånet?