• Nidun

inte direkt överlycklig

jag är inne i v 15 (14+5) och är inte direkt överlycklig.

Alla som får reda på att vi ska ha barn blir i total extas! Men jag känner inte likadant.

Vi vill bilda familj, vi är gifta och har stabil ekonomi. Men det var inte alls planerat..  Vi gifte oss i sommar, planen var att skaffa hus efter det och sedan en tredje hund. Istället fick vi reda på en månad innan bröllopet att vi skulle ha barn och har fått sätta hus och hund på paus. 
    Vi båda har växt upp på landet och nästintill vantrivs i stan, så nu när vi ska ha barn vet jag inte hur vi ska ha råd att skaffa hus mitt i allt ! speciellt inte eftersom vi precis gift oss och lagt alla sparpengar på det... 

Missförstå mig inte - abort har aldrig någonsin varit ett alternativ ! men det kommer så olägligt att jag har svårt att vara riktigt lycklig... 

alla runtomkring oss är så glada för vår skull och kommer med tusen frågor, allt från namn till barnvagn.. och vi har inga svar! Jag vill knappt ens tänka på det . Allt går väldigt fort fram, jag har redan fått en mage och ja själv har inte ens bearbetat faktumet att jag är gravid. Så alla vet ju att jag är gravid vare sig jag vill det eller inte..

Jag vill bara tycka på paus så jag kan andas lite. 

• Svar på tråden inte direkt överlycklig
  • CrazyTown

Det är jättelång tid kvar innan det ploppar ut en bebis, du hinner landa :)

Jag tycker ni ska köpa ett hus iaf, men köp inget svindyrt så ni saknar marginaler.

• Nidun
    CrazyTown skrev 2017-09-06 09:19:51 följande:

Det är jättelång tid kvar innan det ploppar ut en bebis, du hinner landa :)

Jag tycker ni ska köpa ett hus iaf, men köp inget svindyrt så ni saknar marginaler.

tack ! ja det är ju ett tag kvar, men känns bara som allt går så himla fort! 

Problemet är väl att vi inte har någon kontantinsatts nu eftersom vi precis gift oss, så när vi väl sparar ihop de pengarna som behövs så har formodligen redan bebisen ploppat ut... och har man barn får man inte låna lika mycket :/ vilket betyder att vi kommer behöva spara ännu mer för att köpa hus= långt in i framtiden. 

Det låter ju verkligen som världens töntigaste problem, det är många som aldrig får chansen att äga ett hus! men eftersom vi gjorde en plan för längesen och verkligen hållt oss tills den(hittills) så känns det väldigt jobbigt att riva upp allt och börja om på nytt... 

• Anonym (Lägenheten)

Fast det kan vara ganska skönt att bo i lägenhet med en liten bäbis också, särskilt om man hyr, att alltid ha någon att ringa om det är problem med avlopp och värme, inget tak som ska bytas helt plötsligt, ingen uppfart som måste skottas varje morgon eller gräsmatta som ska klippas om man inte vill ha dömande blickar från grannen :) ta det lugnt och bo kvar i eran lägenhet ett tag till ni, spara till hus i lugn och ro och njut av lyxen att inte ha en enda fuktskadad källare att bekymra er om än på ett tag ;)

Svar på tråden inte direkt överlycklig