Juice detox
Har länge velat göra en juice cleanse men har gett upp alldeles för snabbt. Jag älskar ju mat mer än vad jag behöver. Och där är en av anledningarna till varför jag vill göra detta.
Så jag tänkte höra med er, om de är någon som också vill köra igång, om de är någon som gjort detta och dela med sig av de positiva och negativa eller tips, recept
Såklart ser jag inte detta bara som en diet, utan något som kommer förändra mig i längden.
Jag ska först satsa på 7 dagar, efter de så blir de 20 dagar och om jag klarar de blir de 30. Men jag har bestämt mig för att jag måste ta mig igenom 7. Kanske känner jag mig nöjd och kan istället ta en juice/smoothie till frukost och sen äta resten av dagen.
Just nu
* lätt irriterad
* ont i magen, uppblåst, svårt för att bryta ner mat
* alltid trött, svårt att vakna, svårt att somna, sover dåligt
* övervikt
* äter mycket grönsaker, men över äter allt annat. tills jag kommer i matkoma, varje gång, annars blir jag inte nöjd
* inte så mycket sötsug, mest matsug
* min hy är tråkig, mycket pormaskar
* lätt för huvudvärk, ont i ryggen
Förhoppningar
* bättre humör
* magen ska må bättre
* bara kunna äta mig mätt
* bättre mat
* mer energi, bättre sömn
* friskare hy
* viktnedgång, både i detoxen men som också kommer fortsätta av bättre vanor efteråt
* smärtan släpper till
Idag är min första dag!! Woho
Onödiga kommentarer hör inte hemma här eller ni som vill tala mig ur detta eller säga att de är bättre att äta bra och träna. Jag behöver en kickstart