• JohannaK

    Täta sammandragningar utan smärta

    Hej.

    Är gravid i BF+3 idag och har hela eftermiddagen och kvällen haft täta sammandragningar, ibland med bara 3-4 minuters mellanrum.

    Problemet är bara att dom inte gör ont. Vissa är starka och påverkar mig mer, men inte en tillstymmelse till att göra ont.

    Har idag även känt henne röra sig väldigt långt nere, vid blygdbenet lixom, ut mot vecken vid låren.

    Snälla kan inte någon peppa mig, ge mig lite förhoppningar (även om dom är falska)..

    Behöver tidsfördriv och en jäkla massa pepp om att det är på gång eller att nån känner igen sig ????

  • Svar på tråden Täta sammandragningar utan smärta
  • Willa

    Innan vattnet gick med barn nr2 så hade jag täta smärtfria sammandragningar.

  • Anonym (Känner igen)

    Så var det för mig med. Trodde det var latensfasen, men hade fel. När jag väl ringde in fick jag endast komma in för att jag hade en bit att åka. Föddes mindre än två timmar senare och han vara 40 min på förlossningen. Skulle säga att det var den sista 1-1,5 timmen dom gjorde ont.

    Så vänta inte in att värkarna ska bli smärtsamma är mitt råd.

  • sj77

    Håller tummarna att det är på gång. Hade täta sammandragningar i lite mer än ett dygn innan de började göra ont, efter det var hon ute efter 14 timmar med en aktiv förlossning på 6 timmar. Alla får ju inte ont heller innan de är ganska många centimetrar öppna. Försök vila så gott du kan och ladda med långsamma kolhydrater inför vad som komma skall :)

  • LitenBlomma

    Likadant här med första barnet, massa Sd som inte gjorde ont. Sen när det väl startade tog det 3h.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13
Svar på tråden Täta sammandragningar utan smärta