• Anonym (Sara)

Osäker på min läggning...

Hur vet man om man är bisexuell? Jag är en kvinna. Jag tänder på killar men även på vissa tjejer, kan fantisera om att ha sex med en tjej vilket

jag ofta gör, blir väldigt upphetsad av själva tanken och kan tycka att tjejer är attraktiva. Men vet inte om jag skulle kunna göra verklighet av vissa saker tex hade jag nog haft väldigt svårt för att slicka en annan tjej. Tror ni att jag är bisexuell? Vet inte själv om jag är hetero eller bi eftersom jag tänder på andra tjejer..

• Svar på tråden Osäker på min läggning...
  • Anonym (..)

Bara att testa. Men känns det inte rätt att slicka så skippar du det. Testa att hångla, smeka etc, och se om det känns rätt eller fel. Först därefter vet du om du är bisexuell eller ej. Skit i etiketten, gör det som känns rätt.

I värsta fall så känns det fel, och då är du en erfarenhet rikare i alla fall. Så hemskt är det väl inte om du t.ex. smeker en kvinna och i stundens hetta inte alls tänder på det? Bara att avbryta och gå hem i sådana fall.

Jag är en bisexuell kille, tog lång tid innan jag erkände det för mig själv fullt ut, och ännu längre tid innan jag gick hela vägen med en kille. Tänk inte så mycket. Bara gör.

• Anonym (Sara)
    Anonym (..) skrev 2017-09-03 23:01:13 följande:

Bara att testa. Men känns det inte rätt att slicka så skippar du det. Testa att hångla, smeka etc, och se om det känns rätt eller fel. Först därefter vet du om du är bisexuell eller ej. Skit i etiketten, gör det som känns rätt.

I värsta fall så känns det fel, och då är du en erfarenhet rikare i alla fall. Så hemskt är det väl inte om du t.ex. smeker en kvinna och i stundens hetta inte alls tänder på det? Bara att avbryta och gå hem i sådana fall.

Jag är en bisexuell kille, tog lång tid innan jag erkände det för mig själv fullt ut, och ännu längre tid innan jag gick hela vägen med en kille. Tänk inte så mycket. Bara gör.

Jag har ju hånglat med tjejer och så, det kändes rätt tände väldigt mycket på det. Men har inte gått längre än så. Och trekant med en extra tjej tänder jag också mycket på, det har jag testat en gång.
  • Anonym (..)
    Anonym (Sara) skrev 2017-09-03 23:26:06 följande:

Jag har ju hånglat med tjejer och så, det kändes rätt tände väldigt mycket på det. Men har inte gått längre än så. Och trekant med en extra tjej tänder jag också mycket på, det har jag testat en gång.

Men skippa killen nästa gång och lek loss med en tjej ensam. Tror du kommer gilla det, baserat på vad jag läser...

Det är dock rätt stor skillnad på sex mellan två tjejer, tjej-kille eller kille-kille. Helt klart annorlunda upplevelse, inte nödvändigtvis bättre än sex mellan kille och tjej, men jag gillar omväxlingen, det är.en helt annan upplevelse. Måste upplevas för att förstå
  • Anonym (Andreas)

Måste du sätta en etikett på dig då?

Jag är gift med en kvinna och när vi har sex på flera så har jag gärna aktivt sex med killen, suger osv.. men jag tänder inte på killar på ett känslomässigt plan och skulle aldrig vilja ha ett förhållande med en kille utan det är rent sexuellt. Jag ser mig som hetero men kan ibland skämtsamt kalla mig för homoflexibel. Du tänder på det du tänder, känns det bra så utforska och njut. En eventuell etikett på sexualitet eller inte är något du kan sätta senare (eller inte alls!)

• Anonym (Bulla)

Många kvinnor "hittar sig själva" i mogen ålder, du kan inte veta vad du gillar innan du testar. Själv fantiserade jag ofta om tjejsex, hade 2 långa förhållanden med män o fick flera barn. Efter senaste skilsmässan hittade jag min själsfrände i en annan kvinna. Vi är över 40år. Så saker kan hända även i sk mogen ålder. Lycka till.

• Anonym (Sara)
    Anonym (Bulla) skrev 2017-09-04 10:06:03 följande:

Många kvinnor "hittar sig själva" i mogen ålder, du kan inte veta vad du gillar innan du testar. Själv fantiserade jag ofta om tjejsex, hade 2 långa förhållanden med män o fick flera barn. Efter senaste skilsmässan hittade jag min själsfrände i en annan kvinna. Vi är över 40år. Så saker kan hända även i sk mogen ålder. Lycka till.

Då kanske jag är bisexuell. Inte för att det spelar någon roll utan för att det skulle va bra att veta varför jag tänder på kvinnor också.
  • Anonym (Tjej30)

Hej!

Jag har hela mitt liv tyckt om tjejer och killar. Har funderat på om jag är bi förr men har inte tagit det så seriöst...

Nu när jag är 30 och har tvillingar på 2år samt lever med en helt fantastisk kille som jag älskar. Men det tråkiga är att jag inte tänder på honom. Tjejer har mer tagit upp mina sexuellafantasier det senaste året mer än killar. Jag har nu på allvar börjat fundera över om jag faktiskt är bisexuell.

Men FAN vilken skitjobbig situation jag har hamnat i, panik och vet inte riktigt vad jag skall ta mig till :(

Han är så otrologt fin och omtänksam, snygg och pålitlig, men inte har jag velat haft sex på ett år...

Utan tänker på tjejer och kan då och då tända på en snubbe. Men mer tjejer.

What the fuck should i do???!!!

Någon som är i samma situation? Känner jag behöver prata pratat prata.

Så oerhört jobbigt av just den anledningen att jag vill så gärna att mina fina barn skall få växa upp med mamma och pappa. Vi har det ju bra, men uppenbarligen inte jag med mina känslor och tankar.

• Anonym (Också bi)

Tror, precis som andra sagt, att du hakar upp dig på etiketten. Har varit i samma situation fast omvänt, då jag kände mer för tjejer innan jag blev attraherad av en kille. Tror sexualiteten är mycket mer flexibel och flytande än vad samhället matar oss med. 

• Anonym (Också bi)

Tycker ovanstående själv kan lämna Sverige och flytta till ett homofobiskt land om hen nu inte trivs i ett öppet och modernt samhälle. 

• Anonym (G)
    Anonym (..) skrev 2017-09-03 23:01:13 följande:

Håller med, testa
  • Anonym (Kanske bi)

Jag identifierar mig själv som hetero, men börjar fundera på om jag ändå är mer lagd åt bi (alternativt pan, men det är förstås inte samma sak). Har umgåtts med personer med samma könstillhörighet som jag och upplevt att det skulle kunna gnista. Det har bara inte gjort det än. Själva tanken är inget jag går igång på, men i praktiken kan jag föreställa mig att det händer någon gång och det är ju egentligen bara vid faktiska möten som det har betydelse känner jag.

Svar på tråden Osäker på min läggning...