• Anonym (stressad)

Boendetvist

I våras blev vi utredda av soc. Barnen blev psykiskt misshandlade hos sin pappa och har bott hos mig över ett halvår. Barnen vill inte bo hos sin pappa så länge hans sambo finns med i bilden = de får vara hos mig. Soc.utredningen sade att vi inte ska ändra på något innan vi fått hjälp i form av föräldrarpedagogisk insats. Jag ordnar så barnen får vara hos han mamma, dvs deras farmor varannan helg så de kan umgås där. Dock är han inte där mer än någon timme varje helg. Så han prioriterar ej barnen dessa helger.
    Jag anser att barnen ska bo hos mig heltid och ha umgänge med honom varannan helg, så som vi haft det nu. Han vet att han inte kan ta hem barnen till sig utan får ha dom hos sin mamma.
    Ikväll smsa han att han vill ha barnen tis-nästa vecka. vad ska jag göra? Det handlar inte om att han ska ha dom, utan att de ska vara lite mer hos hans mamma nu då han inser att han snart åker på att börja betala underhåll till mig. Håller även på med en utredning hos skatteverket om var de ska vara skrivna. Jag anser att barnen ska vara hos mig och inte bo hos hans mamma varannan vecka. Det är han och jag som är vårdnadshavare och när de inte kan bo hos honom, ja då ska de bo hos mig.
    Är redan i kontakt med en jurist, men känner jag behöver svara honom nåt på hans sms. Hur stor rätt tycker ni att jag har att skriva att han får dom på fredag precis som vanligt....? Usch, måste dra igång rättstvist nu. Känner sån inre stress. Barnen vill byta skola och gå i skola nära mig, men han vägrar...

• Svar på tråden Boendetvist
  • Anonym (?)

Prata med juristen och fråga om det är ok att du svarar att inget ska förändras under processen, så som det var sagt från början? 

Svar på tråden Boendetvist