Familjehem som inte tar imot syskon
Jag är en tonåring som bor i familjehem och dom första månaderna bodde min syster här också men hon var tvungen att flytta till ett annat. Jag vet att det är väldigt svårt att hitta familjehem som kan tänka sig ta emot syskon eller det har iallafall socialsekreteraren sagt till mig, även om det också beror på ålder också och problem etc antar jag. Jag har accepterat att vi inte kommer bo ihop men jag blev irriterad när dom säger att dom sagt ja till en frågan från soc, om dom vill/kan ta imot en 5 åring. Jag har inget emot barn och jättebra att dom vill vara familjehem till många barn för det behövs, men det känns bara märkligt eftersom dom vägrat låta min syster stanna, hon är lite äldre än 5 år men barn som barn.
Någon som varit i samma situation som familjehem som kan förklara hur dom tänker? Jag tycker det är konstigt speciellt eftersom att dom vet att min syster inte trivs i sitt nya familjehem, hon kommer verkligen inte förstå men jag måste ju säga det eftersom att hon är här ibland.